Kaos i paradiset

R8n

Trådstartare
Har behandlat alla mina grisar mot sellnic och då var en av honorna så illa därran så hon fick bo i en liten del av buren och de andra 3 på den andra sidan.

Nu är det färdigbehandlade men den skadade honan är fortfarande sårig, så därför få hon bo kvar i sin del.

Upptäckte idag ett sår stort som en enkrona på halsne på en av de tre honorna som går ihop.
Har släppt ihop alla 4 nu och hoppas att det inte blir mer gnabb.

Jag vet inte vilken av de två långhåren som ha varit framme och bitit nonselfen, bör jag skilja den skyldige från de andra?

Eller ska jag hoppas på att det var en engångsföreteelse?
Hur gör jag annars om dem inte funkar ihop? :(

Sv: Kaos i paradiset

Nu har jag hittat den som biter. Hon, rexkorsningen sitter nu i en egen liten bur då hon anföll rexen ordentligt. Hon liksom står och vaggar på frambenen samtidigt som hon piper innan hon flyger på den andra honan:crazy:

Men hur gör jag nu? även sheltin är lite på de andra två men jag hoppas att det inte är lika illa som med rexkorsningen.

Som det ser ut just nu har jag 4 alternativ..

1. Behålla henne och försöka sätta ihop henne med de andra igen.
2. Vänta tills hanarna är kastrerade och låta henne gå med en av dem (den andra hanen med de andra 3 honorna)
3. Sälja henne (tror ni hon kan funka med andra honor?)
4. Avliva henne.

Var finns Stollan när man behöver henne? :(

Liknande trådar

B
Hundhälsa Skulle vilja ha lite brainstorming kring vad det kan vara för fel på min hund så jag har lite förslag att lägga fram till veterinären...
2
Svar
24
· Visningar
7 593
Senast: Bananas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar