Vissa saker måste de iaf uppdatera rätt ofta. Jag köpte en ny bil för tre veckor sedan och den fanns med bland mina fordon.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Statistik är ju helt värdelöst nonsens så länge man inte får veta "området" som siffrorna gäller för.Jag blev tvungen att kolla mig också, intressant det där med statistik " i området har man betalningsanmärkningar, 6 % av innevånarna." Det låter ju lite illa, tills det står 2 personer har betalningsanmärkningar, en var.min man verkar de inte ha koll på alls trots att vi bor i samma hus.
Har skrivit det innan men: sajten har utgivningsbevis, då gäller inte GDPR.Jag har inte tittat på sidan men blir chockad av det ni berättar finns med där. Kan det här vara okej? Jag menar de saker jag måste tänka på i mitt jobb angående GDPR är ju skitsaker jämfört med detta. Nu tror jag iofs att företaget överdriver endel men...
Jag tycker om offentlighetsprincipen i största allmänhet.Jag hittade en sida, Mrkoll där jag sökte på min gata för att se vilka grannar som bor här. Till min stora förvåning och bestörtning står det tydligt under mitt namn "förekommer i domstolsmål". Man kan beställa domen lätt. Jag känner mig kränkt och lite skamsen. Jag har aldrig begått något brott men varit i tvist om en faktura (lågt belopp) där vi kom överens innan tingsrättsförhandlingen. Dessutom blev jag stämd för vårdnad samt fick en prick hos kronofogden i samband med en jättetuff separation för åtta år sedan.
Skrev ett meddelande till sidan och har läst lite nu, att de har rätt att lämna ut mina uppgifter.
Sökte också på en person som jag vet suttit i fängelse. Personen i fråga har därefter bytt efternamn. Under denna persons namn var det blankt.
Är det bara att tugga i sig att jag har denna stämpel under mitt namn?
Mrkoll ville inte ta bort uppgifterna. Jag har gjort en anmälan till konsumentverket där jag klagat på företaget och att det är lätt att få tag på känsliga uppgifter.
Vad tycker ni andra, är det okej att så lättillgängligt lämna ut känsliga uppgifter?
Jag är inte eftersökt alls och jag har inga fordon, tydligen. Mycket intressant. Undrar var de hittat den informationen, kanske borde delge fordonsregistret så jag slipper betala fordonsskatt.Tydligen är jag inte mer eftersökt än andra med 2 personer har ändå kollat upp mig. Känns ju roligt...
Har skrivit det innan men: sajten har utgivningsbevis, då gäller inte GDPR.
Sambons bil du helst inte kör över 80-90 med, hade 173 pigga hästarIngen har förr beskrivit min 245:a som "en Volvo med 116 pigga hästar under huven!"![]()
Reglerna verkar vara vara ett väldigt snällt ramverk.Måste man inte ta publicistiska beslut då och räkna med att bli ifrågasatt, åtalad och dömd när kriterier inte är rätt (ej insatt)?