Känsliga knappar

Japp. Jag får ofta upp detta när jag trycker på gillaknappen , och det blir bara knas för jag öppnar nya fönster mm
Screenshot_20241222_111158_Samsung Internet.webp

För mig brukar gillaknappen bli markerad (som när man ska kopiera text) och ofta även en större yta, t.ex. att hela inlägget blir markerat ljusblått. Då går det inte att klicka på nån reaktionssmiley. Brukar få försöka flera ggr och till slut blir det ingen markering och går att få en smiley.

Jag vet inte om något har ändrats här.

När jag bara snabbt klickar så blir det en Gilla-reaktion.
Om man håller länge borde reaktionsmenyn öppnas, vilket den gör hos mig, men även "högerklicks"-menyn som @DarkInNight visar ovan. Så borde det nog inte vara.

En lösning för mig är att om jag då på mobilen klickar bakåt-pil så försvinner "högerklicks"-menyn och jag kan sedan välja rätt reaktion.

Som jag förstår det har detta varit problematiskt länge, har något ändrats för er?

Jag använder mest dator så jag ser inte problemet så ofta.

Återkom, så jag kan gå vidare till de som utvecklar forumprogramvaran och möjligen hitta en lösning.

Jag vet inte om något har ändrats här.

När jag bara snabbt klickar så blir det en Gilla-reaktion.
Om man håller länge borde reaktionsmenyn öppnas, vilket den gör hos mig, men även "högerklicks"-menyn som @DarkInNight visar ovan. Så borde det nog inte vara.

En lösning för mig är att om jag då på mobilen klickar bakåt-pil så försvinner "högerklicks"-menyn och jag kan sedan välja rätt reaktion.

Som jag förstår det har detta varit problematiskt länge, har något ändrats för er?

Jag använder mest dator så jag ser inte problemet så ofta.

Återkom, så jag kan gå vidare till de som utvecklar forumprogramvaran och möjligen hitta en lösning.

Det började för kanske 1-2 månader sen tror jag? Snabbt klick för tummen funkar, långt klick leder till högerklick vilket är helt onödigt. Backa från högerklicksmenyn tar en tillbaks till reaktionsmenyn.

Bifogar bild på hur högerklicket ser ut för mig. Går det att avaktivera långt tryck för högerklick på just reaktionsmenyn?

1000023299.webp

Efter backtryck kommer jag åt reaktionsmenyn, se bild.

Förut kom inte högerklicksmenyn upp alls när man tryckte länge på reaktion, så något ändrades för ett tag sen.

1000023300.webp

Har också detta problem. Uppstått efter byte till ny mobil. Så trodde att det hade med telefonen att göra, den kunde ha nyare programuppdateringar än den gamla, men det kanske inte berodde på det om fler har problem.

Jag kan bekräfta att det verkar ha skett någon typ av ändring i samband med en uppdatering av forumprogramvaran. Jag hoppas jag kan få lite hjälp från de som skapat den med vad det kan bero på.
Jag hoppas återkomma om det, men det kanske tar lite tid.

Under tiden får ni väl backa, så att högerklicks-menyn försvinner.
Jag tror egentligen att det vore bästa om ett snabbt klick på reaktionsikonen visade menyn, istället för att dela ut en gilla.
Vad tycker ni om det, vore det knas?

Jag kan bekräfta att det verkar ha skett någon typ av ändring i samband med en uppdatering av forumprogramvaran. Jag hoppas jag kan få lite hjälp från de som skapat den med vad det kan bero på.
Jag hoppas återkomma om det, men det kanske tar lite tid.

Under tiden får ni väl backa, så att högerklicks-menyn försvinner.
Jag tror egentligen att det vore bästa om ett snabbt klick på reaktionsikonen visade menyn, istället för att dela ut en gilla.
Vad tycker ni om det, vore det knas?
Det tycker jag också vore bäst.

Liknande trådar

Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
589
Senast: Krålus
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
609
Senast: Shaggy
·
Samhälle Idag när jag var på Lidl och handlade efter jobbet så frågade kassörskan alla som handlat om de ville skänka 10 kr till barncancerfonden...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
7 656
Senast: Skjøldur
·
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 964
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XVI