Kanske en lite dum fråga...

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Bodbäckspålle
  • Startdatum Startdatum
Sv: Kanske en lite dum fråga...

en fundering bara... Det startförbudet lär väl inte gälla om hästen exporteras eller hur? Så helt säker kan man ALDRIG vara. Bättre att lämna ut hästen på foder då kanske.

Jenny

Hmm, så är det kanske. Jag tycker inte STC skulle utfärda exportcertifikat på en sådan häst men det kanske de gör? Då försvinner ju hela poängen med permanent startförbud...

Bodbäckspålle, ring STC och fråga om hästen kan starta i annat land efter den exporterats om den har permanent startförbud.

Men den hästen jag skall sälja är av kallblodig ras...så den marknaden blir i alla fall liiiite mindre.

Jag kanske ändå ska ringa och fråga det. Men jag tror varken "finnarna" eller norrmännen är speciellt intresserade faktiskt. Därmot så har vi redan fått förfrågningar om försäljning från flera ridskolor:crazy: ...på en outbildad kallblodstravare!?!...undrar just hur de tänker. Men till någon ridskola ska han inte. :D

Det är nog bäst, men som du säger, intresset att köpa från utlandet är kanske obefintligt. Jag tycker bara att poängen med permanent startförbud försvinner om det går att komma runt lätt...

Det gäller även om hästen blir exporterad.
Permanent startförbud gäller hästens livstid ut. Oavsett villket land den landar i.
Har själv kollat med stc ang en häst jag skulle sälja då jag bodde i danmark.

Håller fullständigt med. Men enligt Giffan så ska det ju gälla i de andra länderna också.

Jag tackar alla så mycket för hjälpen, nu vet jag hur jag skall gå till väga.:bow:

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
319
Senast: Unafraid
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
776
Senast: Fetaost
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
995
Senast: Cattis_E
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 248
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Uppdateringstråd 30