Sv: kaninungar
Jag undrar det också.
Igår så upptäckte vi att kaninhonan ryckt loss massa hår från sig själv. Vi tyckte det var konstigt, sedan låg det hår utspritt på EN plats. Vi lyfte upp henne på kvällen och upptäckte att det var blod på toan. Helt plötsligt rör det på sig där håren låg. Vi trodde först det var en råtta. Men efter att ha kollat närmare, visade det sig att det var TRE kaninungar.
Vi fick kaninen för mindre än en månad sen, hon bet andra och vi hade ju ingen aning om att hon var med barn. Så snabbt fick vi fixa hus och en ny lite större bur. Hon fick mycket hö och halm. Vi fick flytta ungarna försiktigt från den lilla buren till den stora.
Det blev kalabalik eftersom vi inte hade någon aning om hur vi skulle göra. Idag skulle jag ge henne mer mat så att hon orkar dia ungarna, men hon kom snabbt till dörren och "hindrade" mig att ta matskålen. Det är som att hon äntligen fattat att hon har fått ungar.
Hur ska vi göra, tycker ni?
Först och främst tänker vi vänta någon vecka för att kolla om hon verkligen tar hand om ungarna och om dom överlever.