Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Våra två sparade honor växer så det knakar och är snart 3 månader gamla. Poppy, som bor inne, är så otroligt social att det inte är klokt. Hon är också en riktig liten pussgurka. Allt som oftast är det mig hon pussar på. Har fått rapport om att hanen i kullen, som bor hos sonens kusiner, också tycker om att pussas.
Jag är genbank för gotlandskaninHoppar in här! Efter att ett bra tag längtat efter kanin igen så blev det, efter en del efterforskningar, till och med så att jag planerar att bli Genbank till Sveriges mest hotade lantras - Mellerudskanin.
Häromdagen hämtade jag hem min tilltänkta avelshane Ymer, från Skansen.
Visa bifogad fil 54673
Jag väntar också på en hona jag tingat från annat håll, där tanken är att hon ska bli andra delen i mitt första avelspar. Så himla spännande!
Just nu bor Ymer i en sån köpt utebur med ramp ner där jag anslutit en liten betesbur. Men jag sitter och skissar på större och bättre bur till honom och kommande honan. (De givetvis ha separata burar!)
Hur ser era burar ut? Ni som håller kanin utomhus då.
Fler här som har genbank och vill bolla lite?
Åh vad roligt! Jag var inne på Gotlänningar först av flera orsaker, men sen fick det bli Mellerudare iaf.Jag är genbank för gotlandskanin
Hoppar in här! Efter att ett bra tag längtat efter kanin igen så blev det, efter en del efterforskningar, till och med så att jag planerar att bli Genbank till Sveriges mest hotade lantras - Mellerudskanin.
Häromdagen hämtade jag hem min tilltänkta avelshane Ymer, från Skansen.
Visa bifogad fil 54673
Jag väntar också på en hona jag tingat från annat håll, där tanken är att hon ska bli andra delen i mitt första avelspar. Så himla spännande!
Just nu bor Ymer i en sån köpt utebur med ramp ner där jag anslutit en liten betesbur. Men jag sitter och skissar på större och bättre bur till honom och kommande honan. (De givetvis ha separata burar!)
Hur ser era burar ut? Ni som håller kanin utomhus då.
Fler här som har genbank och vill bolla lite?
Så fint! Bor de där året runt?Har fött upp gotlänningar i genbank för en verksamhet innan. Men nu köpt loss tre av kaninerna och har dem som sällskap privat istället. Såhär bor de hemma hos mig.
Så fint! Bor de där året runt?
Så fint! Att jag frågar är för att jag inte blir klok på måtten i reglerna och inte fick något klargörande svar heller när jag frågade.Ja det gör dem. Ska bygga ett litet tak över hökorgarna så att höet och kaninerna håller sig torra i vinter när jag inte kan ha presenning som tak pga snön.
Jag hade Mellerudare först men bytte till Gotland efter ett tag. Hade problem med fertiliteten hos mina Mellerudare.Åh vad roligt! Jag var inne på Gotlänningar först av flera orsaker, men sen fick det bli Mellerudare iaf.
Hur ser dina burar ut?
Varför inte kastrera?Jaja, det ska väl vara en första gång för allt. Lilla fröken Poppy, som sett ut som en hona hela tiden har nu vid 4 månaders ålder visat sig vara en hane.. Tur jag kollade det innan jag skulle låta han gå tillsammans med mamma + kullsyster i hagen inför ihopsättning. Han har bott inne men inte trivts med det så planen var att han antingen skulle gå tillsammans med sin mamma + syster om de kom överens, eller bo ensam. Nu blir det ju såklart att bo ensam.
Varför inte kastrera?
Jag är genbank G1380 för Gotlandskanin då.Fler här som har genbank och vill bolla lite?