Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ni som har hundar och kaniner, hur funkar det? Är sugen igen nu men är rädd att min flatte skulle bli fixerad och stirrig...
Mina var fixerade i början. Har ett staket cirka 1,5 meter från buren så de aldrig kommer nära kaninerna, de blev mer uppe i varv av att kunna nosa på dem. Nu bryr de sig inte förrän jag är i buren, då kan de stå och stirra. Men nu är de helt obrydda liksom. Kommer ju ändå inte åt dem och i början när de stressade upp sig så sa jag åt dem att gå därifrån och då släppte de det.Ni som har hundar och kaniner, hur funkar det? Är sugen igen nu men är rädd att min flatte skulle bli fixerad och stirrig...
Ni som har hundar och kaniner, hur funkar det? Är sugen igen nu men är rädd att min flatte skulle bli fixerad och stirrig...
Då är det bättre med utekanin Oftast tycker kaninerna att det är roligare att bo ute också, förutsatt att de bor stort nog.Tack för input alla! Min hund är ju 8 år och jag hade tänkt ha kaninen inomhus, helst frigående men kan också tänka mig avskärma ett rum. Känns lite som upplagt för katastrof tyvärr
Hur lång tid tog det för era kaniner att bli bekväma med att bli upplockade?
Min lilla är helt bekväm med att bli klappad och kliad, kommer själv fram för att bli myst. Men när det kommer till att bli upplpckad/buren så blir han väldigt sprattlig och obekväm..
Har haft honom i drygt 2 veckor nu
Jag tar både under rumpan och fram.
Tack.Med min hona - aldrig. Hon är snart året och tycker fortfarande inte alls om att bli buren. Så jag undviker det helt enkelt, för hennes skull. Måste jag bära henne får hon "åka låda" eller i transportburen. Hanen däremot har inga större problem att bli buren. Honan har jag haft sen hon var 8 veckor och hanen köptes in när han var över året. Det är väldigt individuellt hur de accepterar att bli burna, vissa lär sig att acceptera det - andra inte.
Tack.
Jo att det är individuellt förstår jag . Jag vill främst att det ska funka för kloklippning och övrig hantering ska vara så stressfri som möjligt. Hur gör du vid kloklipp?
Vi får hem fyra kaniner i morgon, akut placering över sommaren bara. Jag har en stor hundgård de ska gå gå i och äta gräs, vad är lämpligt att lägga i botten så de inte gräver? Och lämpligast sätt att fästa det? Runt 16 kvm i rektangel.
Jag har räknat med att de kommer gräva, så nät längs kanterna borde räcka få tänker jag.Vi har våra jättar i vår 50 kvm stora hundgård och har kycklingnät längst ner runt hela så en bit, kanske 1-1,5 dm ligger på marken så dom inte kan gräva sig ut. Vill att dom ska kunna gräva på andra ställen. Men du tänkte täcka hela botten eller? Tänker isåfall spontant kompostgaller.