Kanintänder

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare Smultronblomma
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 943
S

Smultronblomma

Jag tycker att min kanin har fått längre och längre underkäks framtänder medan de på överkäken blir kortare och kortare. Tänderna på över och underkäken ska vell vara nästan lika långa?? Överkäkenständer ska vell vara framför underkäkens?

Tacksam för svar //Johanna

Sv: Kanintänder

i vissafall bör man åka till veterinären och klippa tänderna..

Sv: Kanintänder

Kaninen ska ha överbett...
När jag födde upp kaniner så brukade jag ta bort ungar med underbett, eftersom det är jobbigt för både kanin och ägare när de har underbett/växande tänder som måste hållas efter.
Har kaninen växande tänder kan den få problem att äta, då bör man åka till vetrinären och få tänderna klippta.

Liknande trådar

Däggdjur Hej. Två renrasiga ej besläktade Hermeliner fick en kull i dagarna med 3 dödfödda och missbildade ungar. Det var hennes första kull och...
Svar
4
· Visningar
545
Senast: Lyan
·
Övr. Barn Jag behöver era råd inför en förestående separation och flytt. Funderar kring vilken boendeyta som är rimlig att tänka sig som singel...
Svar
19
· Visningar
789
Senast: tomte
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 092
Senast: Bison
·
Katthälsa Nu har vi fått vinter på riktigt (rejält med snö och -10) och jag har missnöjda 😇 katter. Lilla fröken Tess har kortare päls och är...
Svar
9
· Visningar
594
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka