kaninsprattel

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare simora88
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 123
S

simora88

hur kan man få kaniner att sprattla mindre?
min nya kanin sprattlar som besatt när man ska tex, släppa ner han på golvet.
har provat med "du får inte komma ner förns du slutat sprattla" metoden. så när jag ska släppa ner han och han börja sprattla så lyfler jag upp han igen.. vet inte om det är rätt taktik.. för han sprattlar inte så mycket mindre än när jag fick honnom.

eller går det inte att "lära" det?
känns jobbigt att alltid vara rädd när jag har han i famnen mm.

jag är ingen kaninexpert eller så, men har själv två kaniner. när ngn av dem sprattlar är det ofta att de inte har stöd under bakbenen, som gör dem osäkra. du kanske kan hålla den på ett annat sätt, klappa den lugnande? det där med att du lyfter upp den när den sprattlar igen, borde väl inte vara fel, då kanske den lär sig? :confused:

stöd under rumpan,eller håll den mellan bena,fram och bak så den inte får sjans att sprattla.
när den har vänjt sig kommer den nog sluta oansätt hur du hanterar den

om du håller som Icebabe_1 sa. O sen när du ska släppa ner den iställer för att sträcka dig ner sätter dig på golvet (lättast brukar vara stt sätta sig på knä) o släpper kaninen på dina ben. Då brukar dom känna sig lite lugnare för du kan hålla kaninen intill kroppen ända till du släpper den.

Liknande trådar

Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 238
Senast: Bison
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 14 15 16
Svar
307
· Visningar
8 495
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 635
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 458
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka