kaninfrågor

Messy

Trådstartare
såg just tråden med söta kaninbebisar :love:
så det dök upp lite frågor :)

*hur varmt/kallt klarar en utekanin av?
*kan man ha den som utekanin men ändå ta in den för lek/sällskap/tv-tittande :angel: (vintertid i några timmar) utan att sabba pälsen (alltså så den pallar kylan)
*hur stor bur vill den ha?
*om den bor på balkongen, i en 2-3kvm bur, räcker det med massa halm på betong (som en bädd, kanske spån om bas?).
*vad är bäst som sällskapskanin, hane eller hona?
*vill de vara två? vilka kön kan man ha tillsammans (alltså, inte en hane och en hona, vill inte ha bebisar) :)

Sv: kaninfrågor

såg just tråden med söta kaninbebisar :love:
så det dök upp lite frågor :)

*hur varmt/kallt klarar en utekanin av?
*kan man ha den som utekanin men ändå ta in den för lek/sällskap/tv-tittande :angel: (vintertid i några timmar) utan att sabba pälsen (alltså så den pallar kylan)
*hur stor bur vill den ha?
*om den bor på balkongen, i en 2-3kvm bur, räcker det med massa halm på betong (som en bädd, kanske spån om bas?).
*vad är bäst som sällskapskanin, hane eller hona?
*vill de vara två? vilka kön kan man ha tillsammans (alltså, inte en hane och en hona, vill inte ha bebisar) :)

Vet inte om det finns någon särskild gräns för vad dom klarar av, men jag har då haft mina fd kaniner ute jämt och ständigt, även när det varit -25 grader ute och dom har klarat det galant.

Det enda man ska tänka på är att vattnet fryser -så man får byta det ofta. Samt att kaninen behöver mycket halm och hö hela tiden. Självklarhet är en låda att hoppa in i där det alltid är varmt och torrt.

När det gäller sommartid, så behöver kaninen skugga.

Du kan ta in kaninen under vintern, men inte längre tider eftersom då svettas kaninen. Dom får en otrolig vinterpäls, så det är aldrig bra att ta in dom i värmen för längre stunder, bättre är att gosa med dom utomhus då :) Går lika bra det!

Buren ska vara så stor som möjligt...! Köp aldrig dessa små gallerburar dom har på zoo affärer -Bygg en egen istället!

Det är bäst att ha 2 honor tillsammans, ska du bara ha en spelar inte könet någon roll tycker jag

Liknande trådar

Däggdjur För tre-fyra månader sedan utökade jag min lilla deguflock med två 2-åriga honor som dittills haft tillgång till motionshjul under hela...
Svar
15
· Visningar
2 722
Senast: Riley
·
Övr. Djur Nu är det så att jag har tänkt rätt länge på att skaffa marsvin, för dom är så otroligt söta :D och verkar vara roliga djur. Så nu får...
2
Svar
32
· Visningar
4 066
Senast: _Sascha_
·
B
Övr. Djur Nu är jag igång igen...Men den här gången så har jag sgs bestämt mig för att jag nu SKA ha marsvin! Jag flyttar till egen lägenhet...
2
Svar
21
· Visningar
4 816
Senast: Stollan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar