Kaninfråga

Sv: Kaninfråga

Har det i marsvinens bur, i deras favorit-toa-hörn. Med spån över!
Så man kan säkert ha det till kanin också, bara man har spån eller annat över, är ju inte så skönt att gå på sanden....

hej!
du ska nog inte ha vanlig kattsand, det kan innehålla ohälsosamma medel och slita på kaninens tassar. Men det finns kattsand i pelletsform också, och dessa är jättebra! Toa-Lätt är ett välbeprövat märke!

Jag har kattsand som är i pelletsform, fast det märket heter inte Toa-Lätt.

Jag hade förr chinchillor (stavning) som behövde sand att rulla sig i,då köpte jag nåt på bensinmacken.....som sög upp olja och spill.
sånt kunde du ha till kaninen också.. :idea:

Vanlig klumpande kattsans gjord på lera utan parfym i har jag sommartid! De älskar att rulla sig i sanden och ligga i det eftersom det är kallt och svalt. Mina har aldrig fått problem av det såsom damm eller allergi och de vill inte ha spån över de vill ligga på det och gräva i det-de älskar det :banana:

Vanlig kattsand dammar otrligt mycket, och eftersom kaniner inte rör sig som katter (de gräver och har sig däri), så kan jag inte tänka mig astt det är särskilt bra att ha kattsand till en kanin. Det blir ju som cement i luftrören :crazy:

Toa-Lätt eller likn. är jättebra! Det dammar inte heller

Jag har haft Toa-Lätt är små papperspellets. Tycker den funkar super. Vanlig kattsand kan damma och kaninen kan framkalla allegi och hosa. Vanlig kattsand skulle jag inte rekomendera. Även om man inte ser att det dammar så kan det vara farligt.

Ja i hela buren. Jag brukar även lägga in lite halm så att kaninen har någat att pilla med.

Liknande trådar

Däggdjur I min del av landet finns det inte vilda kaniner. Tydligen så har dock en del tamkaniner lyckats överleva i det vilda och blivit...
Svar
13
· Visningar
1 431
Senast: hastflicka
·
Däggdjur Börjar bli dags att flytta in kaninerna för vintern och jag behöver lite idéer och inspiration till deras inomhusmiljö. Det är tre...
Svar
4
· Visningar
533
Däggdjur Flera gånger, senast nyss, vid tio i ett på natten så är det någon av våra kaniner som skriker. Vi har tre stycken kaniner av...
Svar
11
· Visningar
1 269
Senast: Efwa
·
Övr. Hund Valpen har visst blivit stor (hur gick det till?) och har vuxit ur sin bur. Jag behöver en bur som är minst 50 cm hög och 60 cm lång...
2
Svar
36
· Visningar
927
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV