Kaninflock

J

Jo-anna

Hejsan! Jag har ett litet problem som jag hoppas kunna få bukt med. Jag har sedan tidigare, två kaniner som är 1 år gamla. Det är en kastrerad hane och en hona. De är kullsyskon och trivs mycket bra tillsammans. Nu har jag fått en till kanin som är 8 veckor. Det är en liten hona som är mycket tillgiven och angelägen om att vara de andra kaninerna till lags. Ännu så länge delar de inte bur, utan har bara träffat varandra under uppsikt på neutral plats. Problemet är att våra "stora" kaniner växlar mellan att jaga och hugga efter henne till att slicka och gosa. I vissa stunder verkar de älska varandra i nästa avskyr de henne, oberoende av plats. Vad ska jag göra för att hon ska bli accepterad som flockmedlem?

Sv: Kaninflock

Vad jag vet och hört så bör man inte släppa ihop 2 skillda honor tillsammans alltså 2 kaniner(av samma kön) som ej växt upp ihop.

Liknande trådar

Övr. Djur Hejsan alla! Min lillasyster ska skaffa en dvärghamster. Men har läst att de eventuellt vill bo två. Stämmer det? Och om det stämmer vad...
Svar
9
· Visningar
1 511
Senast: Dopy
·
Däggdjur Vi ska snart flytta och jag vill gärna ha min kanin ute året runt i en kaninhage där han får skutta mer, som det är idag så känns det...
Svar
14
· Visningar
4 104
Senast: Jenka
·
C
Katthälsa Hej! Vi har problem med bråkande katter. Vi bor i hus och dom får gå ut och in som dom vill. Poppi - Kastrerad hane 4 år. Har...
Svar
2
· Visningar
4 026
Senast: mandalaki
·
Katthälsa Besökte vårt lokala katthem (”rescue centre”) i lördags för att se om jag på något sätt kunde hjälpa till och helt plötsligt har jag...
Svar
5
· Visningar
2 079
Senast: Majvi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama