T
Tropicmix
Alla som vill skriva om era kaniner; Varsågod!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hade typ en bur som var 4x4.. Kan det ha varit det?!! Men iaf så hade jag ett hus med två våningar som stod på ca 50cm höga träben rakt upp: För att komma up på första våningen så hade vi ett brett rör i hård plast som stod så att den inte kunde rulla. (om ni fattar vad jag menar) Och på röret så hade vi en trädgårdsplatta, och sen från huset till plattan så gjorde vi en ramp i trå men lister på så att han skulle få grepp men tassarna. Det var upp till första våningen. Till andra våningen så var det en likadan ramp. Och sen bär upp så hade vi först ett rum som vi hade lagomt med hö i. Sen hade vi ett till rum brevid som var typ fullproppat med hö, speciellt på vintern, då han bodde ute. Hampus bodde ute hela året runt, men på vintern hade vi bara själva huset som han var i, så plockade vi ihop "sommarburen" som vi kallade det. När det blev regn så la vi en pressening över sommarburen så mkt som det gick och satte fast en på marken med att lägga plankor över delen som var på marken. På det sättet fick han både regn och vindskydd. Sen när solen tittade fram så tog vi ju självklart bort presseningen så att han fick sol på sig, för han älskade nämligen att sola. Om han var på ena sidan av gräsmattan och jag på andra, så behövde jag bara ropa på honom så kom han springandes. Men sen blev han sjuk, han kunde inte hålla sig ren baki rumpan, så det blev en stor bajsklump där. Så sen den 25 maj 2007 så akte vi till veterinären och tog bort honom...
kl*
Hur länge går kaniner dräktiga ?
Man brukar säga ungefär 29-32, men kan gå till 35 dagar.
Mina dvärgvädurar har fått på dag 30.