Kaniner inne?

P

PyretBellaGinnielou

Hej allihopa!:)
Jag har 2 utekaniner som jag släpper ut i gräset så ofta jag hinner.
men när de spöregnar ute så är de ju inte så kul att var ute för varken mej elr kaninerna, så då är frågan kan jag ta in dom så de får skutta inomhus en stund? Eller blir de för mycket temperaturförväxling för dem? Idag när de regnade var de 7 grader utomhus och 20 grader innomhus. Givetvis har jag dörren och fönstrerna lite öppna om de skuttar innomhus, men hur lång tid kan jag låta dom skutta innomhus utan att dom mår dåligt av det?
Tack på förhand!;)

Sv: Kaniner inne?

Men du har väl ett krypin till dom som skyddar mot både regn och vind?

Jag skulle inte ta in kaniner när det börjar bli lite kallare utomhus, för att dom är rätt känsliga mot temperatur växlingar. Och på vintern går det ju inte, då är det ju absolut för stor skillnad...

Vad jag har förstått så är kaniner mycket känsligare mot värme än kyla. Så bygg ett krypinhus eller liknande istället. Eller låt dem skutta i en hästbox om du har möjlighet. Vad jag har förstått så är runt 16 grader idealet för en kanickel? :D

Mina utekaniner klarade inte av att komma in på vintern iaf, då låg de bara och flåsade av värmen.
Men de bodde på en stor altan och hade mycket utrymme att skutta runt på ändå.

Stallkaninerna fick komma ut och röja runt i stallet.

Liknande trådar

Däggdjur Jag har ett dilemma. Ska jag ha kaninerna ute eller inne i vinter? Just nu bor de inne, kaninerna bor på ca 4 kvadrat, och det...
2
Svar
21
· Visningar
2 790
Senast: MinIan
·
M
Hundhälsa Hejsan alla! Ja, nu börjar jag bli lite orolig. Allt började i söndagskväll. Han bajsade normalt på f.m och åt normalt men framåt...
Svar
2
· Visningar
1 322
Senast: dpmatte
·
Småbarn Sonen (fyller 3 om två månader) började på dagis för lite mindre än en månad sedan. Från början var det tänkt och sagt att han skulle gå...
2
Svar
35
· Visningar
5 040
Senast: Lupin
·
Övr. Katt Hamnat i en lite knepig sits, ska försöka få med allt men hålla det så kort det går, men varning för det blir långt. Väldigt tacksam om...
Svar
11
· Visningar
2 470
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama