Kaniner av motsatt kön

gammalek

Trådstartare
Jag har blivit tillfrågad att ta hand om två kaninungar, syskon. Det är en akut situation och jag vill hjälpa till om jag kan. Ägaren menar att man ska ha en hane och en hona, för att de kan bli osams annars. Är det verkligen så? Det lär ju bli ungar och det vill jag inte ha.

Precis, okastrerade ihop kan få ungar varenda månad! Och de blir könsmogna rätt tidigt, jag brukade sära mina kaninungar vid 12 v.

Jag har blivit tillfrågad att ta hand om två kaninungar, syskon. Det är en akut situation och jag vill hjälpa till om jag kan. Ägaren menar att man ska ha en hane och en hona, för att de kan bli osams annars. Är det verkligen så? Det lär ju bli ungar och det vill jag inte ha.
Kombinationer som man anser brukar fungera är:

Honor - syskon
Kastrerad hane + hona
Kastrerad hane + kastrerad hona

Liknande trådar

Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
939
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 955
Senast: KesoNeso
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 145
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 137

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka