kaninen dog

L

linneaan

För exakt ett år sen idag dog min lilla dvärgkanin :(
det är jättehemskt, han var min lilla ängel.
han blev otrolit gammal för att vara kanin ändå, så jag får väll vara lycklig för det. men jag kommer ihåg att jag var väldigt deprimerad och ledsen, mkt mkt länge.
har du förlorat något djur som var dig väldigt nära?
kände du också som mig då ?
:cry:

Sv: kaninen dog

linneaan skrev:
För exakt ett år sen idag dog min lilla dvärgkanin :(
det är jättehemskt, han var min lilla ängel.
han blev otrolit gammal för att vara kanin ändå, så jag får väll vara lycklig för det. men jag kommer ihåg att jag var väldigt deprimerad och ledsen, mkt mkt länge.
har du förlorat något djur som var dig väldigt nära?
kände du också som mig då ?
:cry:

Förlorade min första egna kanin i mars förra året, så vet hur det känns.. han blev nästan 9 år gammal... grät floder efter han dog, och kan fortfarande känna tårar i ögonvrån när jag tänker på honom.. men till skillnad från din kanin så var han pigg och glad in i slutet.. att hitta honom död och stelfrusen på morgonen var en stor och hemsk chock..
Men nu har jag 4 nya kaniner (snart 2 till) att ta hand om och älska.. så har inte grävt ner mig direkt.. life goes on, även hur hårt det än känns... kommer nog gråta lika mycket när de dör oxå, men förhoppningsvis är det några år kvar.. äldsta för tillfället fyller 2 år...

Har förlorat 4 kaniner.
Katten som jag haft i 9 år är sjuk, skall beslutas imorron huruvida han ska fortsätta behandlas eller om han ska få "gå vidare".

Det är alltid lika sorgligt när ett djur dör... :(
Det "positiva" är att man aldrig behöver låta ett djur lida i onödan, att ta bort mina djur när dom lidit och varit ohjälpligt sjuka har alltid varit enda alternativet för mej. Enligt mej är det alternativet det som är mest humant, att försöka hålla ett djur vid liv för en egens skull tycker jag är oerhört själviskt.

När jag var liten förlorade jag en kanin, en hamster och så sålde vi vår hund.

I vuxen ålder har jag fått ta beslut om att avliva min hund och vår katt som jag haft i 8 år. :cry: Hunden var tufft att ta bort, hon var inte fysiskt sjuk och hon mådde psykiskt bra när jag var med... Katten däremot...!!! Hu!!! Hon mådde så dåligt att när vi väntade på röntgensvaren på Strömsholm mitt i natten ville jag bara att hon skulle få somna in och slippa lidandet! Men det var såklart ändå mycket tårar när det väl hände... Tog beslutet så fort vi såg röntgensvaren. (trol lungödem pga hjärtfel)

min gamla kanin jag fick i födelsedagspresent som 10-åring blev jag tvungen att besluta att han skulle få somna in den 11:e april 2005, han var nästan 8 år gammal (fransk vädur) och hade problem med lederna, tårkanalerna och magen så det var ändå inte så svårt... men ändå det jobbigaste jag har gjort. Beslutades att han skulle skjutas här hemma ute i en rasthage medan han fick äta bananer som han älskade så mycket. Orkade absolut inte vara hemma så datumet var satt att jag just hade åkt iväg på en kurs på Kolmården. Sa hejdå på morgonen innan jag åkte

jag saknar honom fortfarande jättemycket men var glad över att jag hade en son efter honom

men den 21:a januari -06 avled även hans son plötsligt

har en tråd om detta http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=632543

saknar dom båda så mycket! :cry:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 118
Senast: Rie
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 213
Senast: Migo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 854
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25