kaninbebbar

Sv: kaninbebbar

jp7zp3.jpg

De som är inringade är en isabella och en isabella manteltecknad... resten är blå brokade... syns inte så jättestor skillnad där... 1 vecka gamla på det kortet..

jp8kzd.jpg

2 veckor på detta kort... och om man jämför den förra bilden med din bebisbild så tycker jag att dina är mycket ljusare... men de kan ju som sagt vara ljusa isabellor och mörkna på sedan.. men isabellor har ju blå bottenfärg och borde då vara lite blåare i nyansen vad jag uppfattat det som.... men sen är ju jag som sagt inte 100% kunnig vad gäller färger.. :P

Hehe, mm de var jättesöta när de var små.. :) Nu har de vuxit och nästan blivit vuxna... De blir 7 månader den 26:e.. :smirk: Tiden går fort...

Här är ett kort på den isabella manteltecknade honan, som hon ser ut nu. :)
jpvipv.jpg

jpviuw.jpg

Och här är den isabellafärgade hanen, som är betydligt mindre än honan..
jpviwy.jpg

jpvixg.jpg

okej :)
då tror jag att pappan är isabella manteltecknad när jag ser din bild ^^ så det vore ju kanske inte så konstigt om en av ungar blir så

Har du någon bild på alla 4 ungarna?
Vad har mamman för färg? bild på henne?
Har de stamtavla?

Kanske kan hjälpa dig komma fram till vad de skulle kunna vara för färger med hjälp av föräldrarnas färger och deras anlag.. :)

naej, har tyvärr inte bild på alla fyra :/ kan försöka ta nya bilder imorn på dom..

Här är Ninni (mamman):
ninni1.gif

Och pappa Baloo:
kusin1.jpg

Ingen har tyvärr stamtavla heller...

Fast, Baloo ser inte ut sådär längre. haha.inte alls faktiskt ^o) Konstigt men sant.
Han ser ungefär ut som en av dina isabella manteltecknade .. (fast lite ljusare)han har ändrat sig myyycket sen den där bilden är tagen (där var han bara en månad tror jag)

Jo, jag vet... min hona var jätteljus i färgen som liten, men har mörknat på rejält nu och fått mer teckning i ansiktet...

Skulle nog kunna konstatera att ungarna är isabella och madagaskar... iaf de jag sett på bild.. är den 1 madagaskar och 3 isabella?

1 madagaskar
1 isabella manteltecknad
1 isabella

den fjärde vet jag inte så mycket om... jag kommer inte ihåg hur den ser ut :o

Vi har också fått kaninbebisar. Mina ungar tyckte synd om hankaninen så de släppte ihop den med honan:smirk: Nu kan de lite mer om blommor och bin och vet att en 12 v hankanin visst kan göra bebisar själv:o
7 st föddes men 2 var döda så nu är det 5 kvar, de börjar få päls nu och ser riktigt söta ut. 1 ljusgrå, en mörkare grå samt 3 grå vit spräckliga. Mamman dvärgvädur och pappan dvärg + något mer.

Nagellacksberoende har du kommit på några eventuella namn än?

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag var min pojk vän här ett tag ❤️ Vi var bara ute och lyssnade på musik och pratade och så. Jag är i en mera dålig period nu så jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 381
Senast: Sel
·
Övr. Djur Hejsan alla! Min lillasyster ska skaffa en dvärghamster. Men har läst att de eventuellt vill bo två. Stämmer det? Och om det stämmer vad...
Svar
9
· Visningar
1 511
Senast: Dopy
·
Däggdjur Vår fina kaninhona dog idag! Min man hittade henne i buren nu på kvällen, och inte nog med det, när han plockar lite med en liten...
Svar
4
· Visningar
2 070
Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
13 910
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar