kaninallergi

D

Drusilla

kaninallergi och jättekanin

jag har en dvärgvädurstös (inomhus) men har märkt att jag är allergisk mot henne. det är inget problem sålänge jag inte har henne mycket uppe i ansiktet, det blir alltså inte så mycket gosande. hon hoppar fritt på golvet och får väldigt mycket uppmärksamhet ändå, dock inte just det där sitta-i-knäet. tycker ändå hon verkar trivas jättebra. :)
nu är jag väldigt sugen på en stor kanin, typ belgisk jätte eller så... och har lite frågor ang dem. blir allergin värre för att det är en större kanin? visst bor en jättekanin som en katt - löst hela tiden med bara en kisslåda typ? hur stor plats behöver den att röra sig på, räcket ett rum eller måste det vara typ hela lägenheten? går det att ha en kastrerad hane tillsammans med min dvärgflicka? går de ihop med hundar? har en 10-årig vovve som aldrig gjort annat än jagat vilda kaniner hela livet, men han är typ mindre än en jättekanin, kanske går det bra? ska snart skaffa en valp också, av en annan ras (ej jaktras som den andra, alltså) som kommer bli något större, men får hon vänja sig vid kaninen redan som valp kanske det går bra? och hur går de ihop med katter? marsvin? (om man låter marsvinen springa fritt nån timme om dagen bara, måste man stänga in kaninen då?)
tacksam för alla svar och tips om jättekaniner.. :)

Senast ändrad av en moderator:
Sv: kaninallergi

Jag skulle inte skaffa en till kanin om jag vore su. Spec inte med allergi och en hund som jagar kaniner :crazy:

Sv: kaninallergi

han jagar små kaniner alltså, och han får förstås inte vara inne i mitt rum när kaninen är lös. han har aldrig faktiskt sprungit efter en kanin och jagat den, det jag menade är bara att när man går ut med honom och stöter på vildkaniner vill han väldigt gärna springa efter dom, men säger man åt honom lyssnar han även om han är lös.
pälsdjursallergin är ganska lindrig, och det funkar bra med marsvinsuppfödning, en kanin, en hund, en häst och råttor... så jag kan inte se varför en till kanin skulle göra någon skillnad. det jag undrade är bara om stora kaniner av någon anledning skulle vara värre för allergiker.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 476
Senast: Hazel
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 331
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 632
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Avstå jobbresor
  • Secret Santa 2024
  • Valet i USA