Sv: Kanin, ute eller inne?
menar du att jag ska ha större än vad jag ritat??
nja, det vetefan om det går faktiskt, då måste jag bygga buren på baksidan huset och det vill jag inte
om du kollar på ritningen så blir det ganska stort för honom att springa ändå, själva boet/huset är en ca 1-2 kvm och sen så blir det väl ca 5-7 kvm runt boet, sen ev trappen ner mot källaren och nere vid källardörren är det ca 3-4 kvm
. så sammanlagt kommer han få en spring-yta på ca 8-10 kvm, och det lär väl räcka under vintern!?
förra kaninen jag hade ute, hade jag i en "vanlig" upphöjd kaninbur, med en del som var oisolerad och en del som var isolerad, tyvärr var väl inte den buren större än 1½-2 kvm, men ung (8 - 16 år var jag då) och dum så visste man väl inte bättre. Nu skulle jag aldrig vilja ha en kanin permanent i en sån liten bur
Men iallfall tycker jag att det är bäst, att kaninen själv då får välja om den vill vara i den mer isolerade delen som var tokfylld med halm, eller den mer öppna delen (som också var fylld i halm, men mer skuttvänlig). Hon valde faktiskt att vara i den isolerade delen när temperaturen sjönk ner mot 20-30 minusgrader, så då tycker då jag attt hon måste ha uppskattat isoleringen.
japp, det blir en ung hona till min herre, så fort allt börjar klara upp sig med allt som händer i livet just nu
. Han är kastrerad. ska se om jag kan hitta någon kanin-försäljare där jag kan få "öppet köp"
, måste ju se om kaninerna trivs med varandra först innan jag kan köpa en till !
hela buren kommer vara inhägnad, japp. men det skulle bli så mkt streck på bilden så jag blev lite lat
. Vill INTE att Diff ska råka ut för varken hungriga katter, rävar eller rovfåglar, gud förbjude!!
tack för långt svar