T
timeoutofmind
Hejhej! Hoppas det inte är en för dum fråga
Har en kanintös på lite över året bara.
Jag skulle himla gärna vilja att hon gick på sin toalett.
Men ja, det är ju lättare sagt än gjort...
Alla andra kaniner jag har haft innan har bara lärt sig det, det har liksom bara kommit, om ni förstår vad jag menar.
Men hon får snedamp på toaletten & biter den & kastar den & har sig.
Kan det vara så att hon tycker den är obehaglig?
Kanske man kan börja med en mindre (fast då vet jag inte om gumpen får plats, även fast hon är relativt liten)?
Kanske man kan lägga lite kissigt spån på den? Ja, kom med alla tips ni har!
Kan tillägga att hon även hatar matskålar & gör likadant med dom, så man får lägga det i buren bara...
Ja, det stör väl mig inte så, men kan det ha något samband?
Jag har aldrig varit med om det här förut, så jag låter förmodligen ganska dum
Självklart är det ju ingen "big deal" & jag dör ju inte om hon inte lär sig gå på toaletten, haha.
Det bara underlättar vid städning av bur & känns som det skulle vara lite smidigare
Har en kanintös på lite över året bara.
Jag skulle himla gärna vilja att hon gick på sin toalett.
Men ja, det är ju lättare sagt än gjort...
Alla andra kaniner jag har haft innan har bara lärt sig det, det har liksom bara kommit, om ni förstår vad jag menar.
Men hon får snedamp på toaletten & biter den & kastar den & har sig.
Kan det vara så att hon tycker den är obehaglig?
Kanske man kan börja med en mindre (fast då vet jag inte om gumpen får plats, även fast hon är relativt liten)?
Kanske man kan lägga lite kissigt spån på den? Ja, kom med alla tips ni har!
Kan tillägga att hon även hatar matskålar & gör likadant med dom, så man får lägga det i buren bara...
Ja, det stör väl mig inte så, men kan det ha något samband?
Jag har aldrig varit med om det här förut, så jag låter förmodligen ganska dum
Självklart är det ju ingen "big deal" & jag dör ju inte om hon inte lär sig gå på toaletten, haha.
Det bara underlättar vid städning av bur & känns som det skulle vara lite smidigare