kanin som slickas?

M

mörkros

Är det normalt? Båda mina kaniner slickas enormt mycket, trodde inte kaniner gjorde det... Dom har saltsten, så jag vette fan om det är saltbrist, fast det kanske det kan vara ändå? :confused:

Sv: kanin som slickas?

Min kanin brukar också göra det, fast hon har saltsten - men rör den inte!

Jag har fått höra att det är för att de tycker om en, men vet inte om det bara är en myt eller något.

haha. isåfall älskar min kanin mig.. haha

man kan ju alltid hoppas på det bästa.. ;)

Kaniner slickar varandra som ömhetsbevis, och för att hålla varandra rena på ställen de själva inte når att tvätta sig, ex.vis i nacken och på huvudet.
Min första kanin slickades massor om man gosade med honom!
Har kaninen salsten kan du nog utesluta mineralbrist.

tror nog att det är "normalt".. kan ju vara saltbrist elr ngt, men det är inte alls säkert.. jag har tio kaniner och ungefär tre av dem är väldigt "pussiga"..
så det beror nog lite på hur kaninerna är också... endel slickar och endel inte. :p
har läst ngnstans och tror att det beror på att dem tycker om en.. :)

Senast ändrad:

Min gör också så, slickar mig gärna i ansiktet, speciellt munnen och näsan :crazy: :D :cool:

Min är också en riktig pussgris (eller kanin då). Han kan pussas på händerna när han sitter i knät, sen knuffar han till en för att säga "nu är det din tur!" och vill bli klappad.

Det är helt normalt.

En kanin slickas när den är nöjd och glad har jag hört.

Jag har själv kaniner, och de brukar slickas.... :d

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
782
Senast: animalasia
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 458
Senast: tanten
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
761
Senast: ryujaneiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama