Kanin SNUVA :O

R

Rebecca-M

Hejsan

Märkte när jag skulle lyfta upp min lilla löwen att han nästan grymtade, eller rosslade han , lät som från halsen, eller nosen.

Annars andas han helt normalt, men det är just när jag lyfter upp honom...

Är orolig för snuva eller lunginflammation, vad tror ni.
Han äter, skuttar och kelas. Bara andningen när jag håller honom mellan framtassarna och bär honom som det blir annorlunda, just som att han grymtar eller rosslar som sagt.

Endast seriösa ombeds svara SNARAST!
:cry:
Rebecca-m

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Kanin SNUVA :O

Hej. är det när du lyfter honom eller bara när du lyfter upp honom? Både min och en kompis kanin "grymtade" när man lyfte upp dom eller skulle, men de va bara för att dom blev sura. Vissa kaniner stampar i marken när dom blir arga eller ska skrämma iväg något, andra gör grymt liknande ljud.

När jag lyfter upp honom.
Han har annars något ljud för sig när han är arg , typ grymta eller morrar, men det här lät inte riktigt lika, han är 5 år och har aldrig gjort så förut när jag lyft honom.

Har iochförsig köpt honom en ny kompis (tjej), kanske försöker han skydda henne (?)

Nej, nu måste jag verkligen ha råd från er.

Nu har han börjat rossla när han äter, eller anstränger sig :'(
Ska till veterinär imorgon och kolla honom. :cry:

Vad kan det vara, han är jätte trevlig annars, och har ett bra allmän beteende. Inget konstigt, bara rosslar lite, men har läst att de inte får stå i drag, han är ju ute kanin (?):confused:

Liknande trådar

Övr. Katt Först, ja, vi har varit i kontakt med veterinär via telefon under dagen.... De sa att det inte lät så akut att vi behöver åka på jouren...
8 9 10
Svar
197
· Visningar
38 222
Senast: Prosit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar