Kanin-rädslad är bekräftad :D

panaccea

Trådstartare
Någon kanske kommer ihåg hur min hund fick en close-contact-upplevelse med en strömförande hare förra sommaren? :D

Han blev iaf antastad av en hare som trasslat in sig i eltrådar och förmodligen fick Milo sig ett par fina pärlor när han råkade sitta ivägen för harens framfart. Då sa jag att han kommer aldrig röra en kanin/hare.

Mkt riktigt, igår utspelas följande scenario på jobb:

Jag och Milo rundar kröken vid uteboxarna och står öga mot öga med en gigantisk hare, den var inte mer än ett par meter ifrån oss. Milo tittar först på haren, sen på mig och sen på haren igen och sen tar instinkterna över och han tar sats mot haren :crazy: men dom hinner inte mer än 10 meter innan haren inser att milo är för nära och tvärvänder mot Milo! Jag såg för mig själv hur pälsen skulle flyga omkring både från haren och Milo, i samma ögonblick stannar milo upp, tittar på haren och flyr sen för livet :D Paniken i hans ögon var verkligen obetalbar! :rofl: Sen var han som klistrad mot mina ben i över en timme ;)

Så, vill ni få era hundar kanin-säkra så vira in en haren i el-tråd och släpp lös den ;) jag lovar, det funkar :D

Sv: Kanin-rädslad är bekräftad :D

Min lilla terrierist:

DSC_2308.jpg

DSC_0655.jpg

Väldigt söt hund.
Åh, vad du fick mig att skratta tackvare det som hände igår på ditt jobb :rofl: tack!

Ja det får bli att köpa eltråd o jaga hare imorgon då:p

Synd att det inte hände mina två galningar som inte ens kan gå normalt i kopplet när haren vart framme 10 minuter innan vi kommer o går där.Det är hararna som förstör ALL min inkallning jag försöker träna.:devil:

Måste iallafall sett kul ut när det hände;)

Båda gångerna såg det hysteriskt roligt ut :D Man Blir ju först skiträdd att han ska göra sig illa, harar är rätt stora djur och kan säkerligen fajtas dom också :p sen brister det när faran är över :p

Synd bara man varit ensam båda gångerna och utan kamera :rofl:

Fast iigår blev Milo trampad av en häst på tassen så han är bandagerad och ynklig :(

(Inte att vovven blev trampad, alltså, utan den där kaninhistorien...)

Haha :rofl:

min hund är också "kainsäker" fast jag gjorde på ett annat sätt:devil:

(TS du får skälla på mej om du inte tkr den hör hemma här;))

vår hund var då valp och hade preciiis vågat sej ut i köket, vi hade våran dräktiga kaninhona ute lös i köket och den var ju så intressant så han vågade sej ut i köket;) lilla valpen luktar lite på kaninen som alltid varit så snäll mot andra djur. kanin blir tvärförbannad och vänder runt i ett naffs för att sen bita sej fast och SPARKA valp på sin heliga delar :eek:. Valp tjuter som en stucken gris. efter typ en megasekund släpper kaninen valpen som snabbt sticker in i vardagsrummet, och morsan kommer springandes från toan med brallorna halvt uppdragna och frågar "Va h-hä-hände???!!", jag hade rusat in i köket lagom för att se valp lukta på kanin :rofl: (sen såg jag hela spektaklet men allt gick så fort så jag hann inte stoppa kanin):bow:

det tog ett tag innan han vågade sej ut i köket ännu en gång och då var kanin inlåst i buren XD

Ett annat sätt att harsäkra sin hund är att skaffa en kanin. Jag har en vid namn Nilson här hemma.
Häromdagen var vi ute jag och hunden, och helt plötsligt for det fram en hare ur buskarna mitt framför näsan på oss. Och vovve bara tittade uttråkat på haren med en blick som sade: "Äh...en sån där har ju jag hemma..." :rofl::rofl:

Liknande trådar

Övr. Hund Måste bara berätta om vår lilla incident idag :D Jag var ute o hämtade hästen i hagen i eftermiddags och Milo stannade som vanligt...
Svar
7
· Visningar
1 071
Senast: amarillo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka