Kanin med rinnande ögon

Ajda

Trådstartare
Familjens kanin har fått ett rinnande öga. Pälsen under har varit stel av torkad klar vätska. Jag har gjort rent under ögat nu och då har pälsen lossnat där. Då såg jag att hon har som en mindre knöl under ögat. Ungefär i samma storlek som en liten liten ärta.
Hon är inte röd i ögat. Ser ingen skillnad alls på ögonen förutom att det ena som sagt har runnit och den lilla knölen under.

Vad tror ni det är? Igentäppt tårkanal?

Sv: Kanin med rinnande ögon

Kan mycket väl vara tårkanal. Eller har hon suttit i drag?
Kolla upp hos veterinär och under tiden kan du ha på lite vitt vaselin under ögat för att skydda huden som blivit utan päls.

Sv: Kanin med rinnande ögon

Hon har bott ute hela sommaren så ja drag och blåst har hon blivit utsatt för.

Liknande trådar

Däggdjur Jag har en liten kaninunge hemma som har rinnande (vitt klet mest) ur båda ögonen. Vissa dagar är det mindre kladd i pälsen och några...
Svar
3
· Visningar
1 018
Senast: Kilauea
·
Däggdjur Min ena kanin har fått problem med sitt öga. Det rinner från det, ser ut som att det är tårar som kommer (inte varit och infekterat...
Svar
5
· Visningar
3 923
Senast: Elisha
·
Hundhälsa För snart två år sedan fick Ivan ett irriterad öga med svullet ögonlock. Han hade ett litet, litet sår på ögonlocket, men blev...
Svar
18
· Visningar
7 593
Gravid - 1år Det är verkligen kris här, tacksam för alla råd. Hör jag en till som babblar om att det sprutar mjölk ur brösten klöser jag ögonen ur...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 084
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar