Kanin hamster tillsammans??

9

90natta

Hur bra funkar en kanin och en hamster tillsammans??

Lite konstig fråga men...

Sv: Kanin hamster tillsammans??

oj, fel i rubriken hoppas ni fattar;)

Inte alls skulle jag vilja säga. Hamstrar är solitära djur, som dessutom sover under dagen. Kaniner är alldeles för stora att ha tillsammans med hamster, risken är att den gör illa hamstern.

Jo, det också. Jag rekommenderar inte att ha dem tillsammans, men jag tror dock att just boendedelen skulle kunna lösas genom att hamstern grävde ner sig i kaninens bottenmaterial, men som sagt, det faller på många punkter.

Kort sagt så är det en dålig idé. ;) Jag tror inte att de skulle ha något utbyte av varandra utan endast stressas.

Jag skulle säga att det är nog en rätt korkad ide att ha två så olika djur tillsammans.

Som du redan har fått höra har de helt olika behov och helt skillda levnadsmönster, jag skulle inte ha dessa ihop. Men marsvin och kanin brukar kunna funka.

Liknande trådar

Däggdjur Jag har ett sjukt sug efter ett nytt husdjur. Vill egentligen ha kanin eller hund, men det funkar inte med nuvarande boende och stall...
2
Svar
21
· Visningar
2 871
Senast: Scata
·
Däggdjur Börjar bli dags att flytta in kaninerna för vintern och jag behöver lite idéer och inspiration till deras inomhusmiljö. Det är tre...
Svar
4
· Visningar
563
Däggdjur Flera gånger, senast nyss, vid tio i ett på natten så är det någon av våra kaniner som skriker. Vi har tre stycken kaniner av...
Svar
11
· Visningar
1 283
Senast: Efwa
·
Däggdjur Jag behöver köpa en trimmer; Primärt för min kanin som har problem med huden runt ögonen. Trimmern får gärna även funka för hundtassar...
Svar
0
· Visningar
579
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama