Kanin frågor!

H

HokusPokus

Hej!

Min kanin ligger i sin låda med kattsand. Jag köpte en ny kattsand för ett tag sedan och sedan dess ligger hon i sin låda. :crazy: Varför?

Jag funderar på att byta tillbaka till det som jag använde innan. Ett sort strö av papperpellets. Jag tycker inte inte om att min kanin ligger i sand eftersom jag är rädd att det ska bildas förstoppning i hennes mage när hon tvättar sig. :confused:

Kan man ge krossad korn och hel havre till en kanin? Är det för fett? kan man bland ut det med kaninpellets? Jag hoppas att det finns någon som har svar på mina frågor. :idea:

Sv: Kanin frågor!

Kaniner gillar att sitta i bajslådor ;-))..Min hanne sommnade i sin bajslåda, låg på sidan med bena utsträckta å snarkade...ha ha!!...sedan gillar han sitta å glo i den för jämnan. Själv har jag inte kattsrö utan vanligt kutterspån. Tyckte kattströet blev som betong i botten..lite äckligt. Verkar som kaninhannar pinkar många mer liter än en katt ;-))...Ang maten så fråga Paradiset..hon kan det dära med mat ;-)

Varför ska du blanda ut pelletsen?
Jag tycker att vanlig kanin pellest man köper på Odal är bäst. Och hö så klar de ska alltid finnas hö i buren.

Har man en mager kanin är det bra med kornkross... Nu är ju inte det så vanligt... ;)

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 424
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 520
Senast: moonstruck
·
Övr. Djur Hej alla lyckligt lottade kaninägare! :D Hur utfodrar du din kanin egentligen? Hö är precis som för hästen, ett basfoder...
Svar
4
· Visningar
1 395
Senast: Skylvik
·
F
Däggdjur Nybliven medlem, har ofta varit inne på bukefalos men tyckte att nu var det dags för mig att ta steget :) Min lilla sorgliga histora...
2
Svar
25
· Visningar
21 925
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar