Kanin foder?

B

**BORTTAGEN**

Brukar ge kaninen lite betfor när jag fodrar hästarna. Gör det nåt? Jag ger mina hästar syrad havre kan man ge kaninen det oxå?Har inte vågat prova än.

betfor kan man ge till kaninen, inga problem.
men det måste svälla först!!
bör inte ges mer än 1-2 ggr per vecka pga kalcium och sockerhalten.

hästar är det enda djur man måste blöta betforen till. mina kaniner får betfor varje dag, men man ska absolut vara försiktig med att ge för mycket.

Bra. tack för svaren. jag ger henne bara litegrann för att hon tycker det är gott. :banana:

Man ska visst blöta betfor till kaniner! Det är jätteviktigt för det sväller i kaninen annars! Kossor och getter till exempel har flera magar och i och med det ett annat matsmältningssystem.

Liknande trådar

Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
999
Senast: Blyger
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
989
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
561
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Upplever att strimlad betfor ger viss tuggtid. Finns det fler liknande foder? Som hästen kan svälja utan att mala sönder, men som...
2
Svar
28
· Visningar
1 440
Senast: Hgfy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar