kända tävlingstabbar!

Sv: kända tävlingstabbar!

För några år sedan så gjorde två funktionärer på Scandinaviumtävlingarna världens idiotgrej. De hade uppenbarligen en enormt intressant diskussion de två, men de kunde ju valt en bättre plats att ha den på.
De stod helt sonika mitt framför ett hinder som ingick i klassen, det när en ryttare skulle hoppa hindret i fråga!
Publiken hojtade, vrålade och visslade, men nejdå, de märkte inget!
Ryttaren red järnet rakt mot hindret, men nejdå, de märkte inte ens det!
Ekipaget fick ett stopp, men fick inga fel utan fick ta om hindret.

Ngn mer som kommer ihåg de funktionärerna? Snacka om megaklantarslen!

det var väl så sent som 05? Jag såg det iaf när jag var där i november . Fast i Globen :p det hände där med.

05, det var ju i fjol! Näää, den gången jag såg det var flera år sedan. Jag minns tom vilket ekipage det var, det var den där amerikanskan som hade "mulleträns", dvs bara tyglar och bett på sin häst.

Finns det stendöva funktionärer på Globen också?! :D Eller var det samma radarpar den gången med tro? :angel:

Åh henne har jag på ett sånt "hästbildskort" som man samlade på (iaf jag :p ) Susan Hutchinson? och hästen hette Woodstock :)
Har alltid undrat om jag verkligen sett rätt. Jag menar tänk om hästen inte vill/orkar hålla bettet mer och spottar ut det :D Kunde hon inte bara satt dit en nackrem? Måste ju göra det lite lättare för hästen...
Jaja, bara en sak jag ofta har funderat på...:angel:

Jag kommer ihåg en annan funktionärstabbe i Scandinavium för två(?) år sen. Det var två hinder som skulle hoppas efter varandra som stod väldigt nära så att om man rev det ena och bommen rullade ut, låg den i vägen i landningen på nästa hinder.
Funktionären stod så att hon aldrig skulle kunna hinna springa fram och flytta den innan ryttaren kom på nästa hinder, satt och tänkte på det hela klassen vad som skulle hända ;)
Sen såklart när det är Malin Baryards tur händer precis det och funktionär + bom är i vägen för Malin som måste lägga en volt och får 4fel till plus massa tidsfel.
Nu hade ju Malin redan fått 4fel så det var ju ingen katastrof, men jag tyckte så synd om funktionären. Jag menar tänk att förstöra för Malin Baryard inne på Scandinavium, snacka om att inte vara populär ;)

Man blir ju mörkrädd när man läser sånt, att det kan hända på så stora tävlingar. Men MB-J fick alltså de felen, så de drogs inte bort som i fallet kopparberg berättade om?

Kommer inte ihåg, de tog nog bort felen för vägran men inte tidsfelen eller nått sånt. Men det spelade ju inte så stor roll eftersom hon ändå hade rivit ett hinder innan.

JA det var ett bett som satt fast med en rem runt nosen på något knasigt sätt. Enligt amerikanskan någon variant som indianer hade hittat på.

´Jag var också på plats den där gången. Jäklar vad folk hojtade och funktionärerna stod i sin egna lilla värld:devil:

Fast på min bild har hon ingen rem över nosen, bara bett och tyglar...

haha, jag var med som funktionär på hammarös "Hopp i Topp" det var några år sen, då tävlade john Hickey två hästar i samma klass o lyckades med bedriften att åka av båda hästarna på ungefär samma ställe och tränsa av dem samtidigt! :rofl: såg så kul ut :p De skrev om det i tidningen efteråt också :)

men jaha, vad läskigt!! är det ingen som har bild att visa?

Amerikanskan red -93 i världscupfinalen i Skandinavium, har helt tappat namnet, men hon red som sagt var utan huvudlag bara bett i munnen:bow: . Hade en mexikansk cowboy som hästskötare med. Året då super Ratina Z vann. Puss på henne :love:

susie-home.jpg

Ska leta om jag hittar en bättre!

kul med alla berättelser :bow:

coolt med den tränsingen hos amerikanskan, riktigt coolt. se om du hittar fler bilder CHW!

Hittade tyvärr inga! Men letade inte så noga.

Satt å tänkte på igår, har sett henne rida och berättade att hon bara hade bett och tyglar för några kompisar, men de vart sura på mig i över en vecka för att jag "ljög", men nu fick jag det ju bevisat! :)

Hon måste väl ha ridit väääldigt mycket med sitsen? Eller någon som kan förklara mer?

Tror att det var ett sånt här bett, ungefär:

Laderbett_t.jpg

Man spänner det runt underkäken på hästen :idea:

Fotade av mitt gamla samlarkort, dock vart det väldigt suddigt. Man ser liiiite mer än den som CHW postade iaf.

buke.jpg

haha raka motsatsen mot ponny! där skall det vara allt man kan ha på samma gång- ju mer desto bättre!:rofl:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 092
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 422
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är verkligen inne i ett flöde i ridningen känns det som! Härligt att känna, minns att det har varit åt andra hållet tidigare. Det är...
Svar
0
· Visningar
403
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
702
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka