kända tävlingstabbar!

V

vbm

ah, det är så roligt med såna här trådar!
Alla ni som vet kända tävlingsmissar alá Ludo Philippaerts, berätta om dom :bump:

typ att Michael Whitakers sadelgjord gick av mitt under starten eller att Meredith M-B missade målet i en omhoppning :idea:

Sv: kända tävlingstabbar!

haha..det såg jag när hon missade målet;..Men var inte bara hon som gjorde det..+ att målet låg jävligt dumt;)

Både Peter E och Ludger har ridit fel väg i varsin VC final. Kul eller bara pinsamt. Ger oss glada amatörer iaf något att skylla på när man själv rider fle väg.

Hmm var det inte i Kungsbacka som Maria Gretzer bokstavligt talat flög i mål? Det var typ en långsträcka till sista hindret och maria & Spender S ger järnet, full galopp! Och Spender hoppar upp sig så enormt att Maria tappar balansen å flyger av precis efter mållinjen... :P Hon vann!

Vad har Ludo gjort då....? Oinsatt...:angel:

Det hände väl ngt skoj på scandinavium för några år sen, någon ryttare (Franke Sloothak?) skulle stajla lite under ärevarvet, reser sig upp och kickar till hästen som gör en bock så att han flyger av och gör illa axeln.

Eller, skoj kanske det inte var, men det såg roligt ut, och en elitryttare ska väl klara ett bocksprång ändå !

Jaa just det! Det kommer jag ihåg! Det var ngn annan lite halvkänd ryttare som skulle vinka lite snyggt till fotografen över sista hindret när vi hade nationella tävlingar här.. tyärr så störde det hästen så mycket att den rev :p

Vertigo skrev:
Hmm var det inte i Kungsbacka som Maria Gretzer bokstavligt talat flög i mål? Det var typ en långsträcka till sista hindret och maria & Spender S ger järnet, full galopp! Och Spender hoppar upp sig så enormt att Maria tappar balansen å flyger av precis efter mållinjen... :P Hon vann!

japp, var speaker ;p

ah.. vi hade en tränare på klubben som gjorde likadant.. Hon skulle stajla på ärevarvet, ösa och vinka. Självklart slutade allt med att hon låg snopet på marken :angel:

Fler tabbar! :bump:

Robert Withaker hoppade en oxer från fel håll på en framridning i Spanien förra året... misstänkt bakfull... :cool: obs, det var uppenbart att det inte var med flit...

Spruce Meadows summer series förra året så förvisso inte nån ryttarna, men vilken tabbe. Under en prisutdelning trillade tre av fyra motsvarigheter till beridna högvakten av... och dom satt på Quarters, alla ryttare på sina galna tävlingshästar lyckades klamra sig fast...:rofl: :rofl: :rofl:
Samma tävlingsserie råkade en norsk ryttarinna hoppa ner i en prydnads damm med sin häst... Tack och lov gick det bra... men dom fick tömma ut en hel del vatten för att den skulle hoppa ut igen, dom höll på rätt länge...:crazy:

Rider man fel väg kan man kalla det att göra en Nick Skelton, han glömmer ofta...:rofl:

Dessutom glömde en Irländare att ta av sig västen hon hade utanpå kavajen i Belfast -04, turligt nog i samma färg som kavajen så ingen märkte något...

Jo, jag kommer ihåg en rolig grej. Det var en tjej på en tävling i Perstorp, Matilda Schmidinger tror jag att hon hette, som hade glömt sadelgjorden, så när hon skulle hoppa första hindret så gled allting av. Konstig typ detdära :banana: Hej vännen! Gillade du min historia? :D

Magnus Österlund hade vunnit en klass och skulle stajla lite efter ärevarvet och hoppa repet som fanns som avskiljning i ridhuset. Varpå hästen lägger in en fet nit. :rofl:

Själv red jag mitt livs snabbaste omhoppning och hade två hinder kvar och en överlägsen seger på g, när jag ska göra en sjukt snäv sväng innanför en oxer. Men nejdå hästen hoppar ett superfint språng över oxern ( på fel håll också) och jag kunde bara skratta och rida ut, utseluten och sist. :cry: ;)

Oj jag har MASSOR med flera, måste bara orka skriva dem.

Glömde hon saldegjorden helt o hållet? Hur kan man göra det?

Cake skrev:
Jo, jag kommer ihåg en rolig grej. Det var en tjej på en tävling i Perstorp, Matilda Schmidinger tror jag att hon hette, som hade glömt sadelgjorden, så när hon skulle hoppa första hindret så gled allting av. Konstig typ detdära :banana: Hej vännen! Gillade du min historia? :D

haha, det där har dock aldrig hänt :rofl: jag har inte ens varit på perstorp :idea:

fleeeer tabbar nu! :bump: Det behöver ju inte vara någon kändis heller, lika kul ändå ;)

Hihi jag har också hoppat en oxer baklänges, på min allra första tävling :p
På en annan när jag var typ 10 bast och jag och min ponny skulle tävla på "riktigt" förförsta gången (han var ung och gillade att bralla på den tiden...) Så han la in den fetaste brallen någon sin och jag stod på huvudet varpå han hoppade de första två hinderna själv :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 092
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 422
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är verkligen inne i ett flöde i ridningen känns det som! Härligt att känna, minns att det har varit åt andra hållet tidigare. Det är...
Svar
0
· Visningar
403
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
702
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka