Kanariefåglar med finkar ??

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare ERIKSSON
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 2 221
Sv: Kanariefåglar med finkar ??

min kompis hade nymfparakiter och zebror i samma bur... och sånna där grönblåa som alla har (minns inte vad de heter...:angel: )

om detta svarar på din fråga..... :angel:

En bra grundreger brukar vara lika näbb med lika näbb. Utöver det är såklart storleken på fågeln viktig. Jag skulle inte tveka att hålla små spetsnäbbade fåglar som risfågel, zebrafink, amadin eller kanarie med varandra. De ska normalt inte skada varandra, och de äter liknande foder. På samma sätt fungerar undulater (kroknäbbar) och nymfer ofta ihop.

vad kul. Då kan man köpa lite olika par.

Liknande trådar

R
Övr. Djur Hej! Jag undrar med er som t.ex. har hamstrar att luktar dessa i normala fall? Jag vill minnas att när djur ännu såldes i butiker så...
Svar
18
· Visningar
1 014
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Tittar på ny bil - en xc40 men har svårt att hitta bur till hundarna. Någon som har en och vad har ni då för bur? Behöver en dubbelbur...
Svar
16
· Visningar
622
Senast: TantAgda
·
Övr. Djur Hur länge kan Kopparbarber honan bära rom? Min ena hona är rätt tjock och har varit i ca 4v
Svar
0
· Visningar
239
Övr. Djur Jag har visst blivit med en liten larv av något slag efter att jag köpte några miniplantor från Blomsterlandet. Har sett spåren av den...
Svar
8
· Visningar
722
Senast: Scandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka