Ah, där ser manJag saknar antikroppar mot röda hund. De kollar det i början av graviditeten och berättar om det saknas.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ah, där ser manJag saknar antikroppar mot röda hund. De kollar det i början av graviditeten och berättar om det saknas.
Det är kladdigt och obehagligt och jag ogillar lukten av blod@Retro Jag fick mitt vaccin på BB, redan dagen efter förlossning. Verkade som att det var rutin på det sjukhus där jag födde. Som parentes
För övrigt:
Jag bokade inte någon efterkontroll för jag kände att jag inte hade lust med det. Man behöver inte gå.
Vare sig jag eller min man (eller någon annan som jag har haft intima relationer med under tiden för mens) har några problem med förekomsten av mens. Visst är det tråkigt och jobbigt när det gör ont, men annars? Vad är det som är så äckligt? Ärlig fråga alltså.
fick mitt vaccin på BB, redan dagen efter förlossning. Verkade som att det var rutin
@supersonic ord som mysa, kärlekspinne, tant röd, lingonvecka o.s.v. är FÖRBJUDNA i denna tråd
Tur för dig! Gå in på familjeliv och läs i vilken tråd som helstHar aldrig hört de andra faktiskt
Tur för dig! Gå in på familjeliv och läs i vilken tråd som helst
FYI: det heter mens, sex, penis, slida, livmoder.
Ja precis. Infektionsrisk pga oläkt sår.Drar upp den här tråden igen, den var så bra bra. Jag ligger hemma nu och drömmer om att inte vara gravid längre och en fråga som dyker upp i mitt huvud är
Varför avråds det från att bada med avslag? Är den medicinska orsaken risk för infektion eller något annat?
Drar upp den här tråden igen, den var så bra bra. Jag ligger hemma nu och drömmer om att inte vara gravid längre och en fråga som dyker upp i mitt huvud är
Varför avråds det från att bada med avslag? Är den medicinska orsaken risk för infektion eller något annat?
Svar till @Blueberry också .Ja precis. Infektionsrisk pga oläkt sår.
Själva vattnet åker nog inte upp i livmodern men om bakterier lyckas ta sig in så är infektionsrisken förhöjd .Svar till @Blueberry också .
Ja det är ju en jobbig risk förstås... Men alltså att vatten skulle åka upp hela vägen till livmodern? Jag kommer kräva att få se på en sån där plastfigur i genomskärning när jag är på BB.
Eftervärkar? Jag väntar fortfarande på förvärkar! V 41+3