Kan våffelsmet stå i kylen?

• Mat
  • Trådstartare Trådstartare Pancakes
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 15 935

Pancakes

Trådstartare
Jag råkade göra alldeles för mycket våffelsmet, kan den som blir över stå i kylen typ till imorgon? Har sovit för lite och fick hjärnsläpp när jag rörde ihop smeten...

Jag råkade göra alldeles för mycket våffelsmet, kan den som blir över stå i kylen typ till imorgon? Har sovit för lite och fick hjärnsläpp när jag rörde ihop smeten...

Japp inga problem, har haft en upp till en vecka i kylen. Jag täcker gärna över den med något och sen kan man behöva röra i den och eventuellt späda den med lite vatten om den blivit för tjock när man ska använda den.

Så gör jag ofta (ja, på riktigt, alltså, jag äter våfflor flera dagar i veckan :p ). Vanligare är dock att jag gör massor av våfflor på en gång och har så att de går att värma i micron dagen efter. De blir inte krispiga osv då, men jag är inte så brydd när det gäller sådant utan tycker att det är gott ändå.

Jag gör inte våfflor, men pannkakor och galetter och jag låter alltid smeten stå minst några timmar, dagen innan är bara bra.

Så gör jag ofta (ja, på riktigt, alltså, jag äter våfflor flera dagar i veckan :p ). Vanligare är dock att jag gör massor av våfflor på en gång och har så att de går att värma i micron dagen efter. De blir inte krispiga osv då, men jag är inte så brydd när det gäller sådant utan tycker att det är gott ändå.

Jag tycker inte våfflor blir goda när man värmer dem tyvärr. Äter egentligen hellre pannkakor än våfflor men nu ville jag slippa diska stekpannan :rofl:

Liknande trådar

• Låst
Bukefalos På förekommen anledning så tror jag att det vore bra att sluta mata Trollen. Och med mata så menar jag att uppmuntra så att Trollet... 2
Svar
25
· Visningar
1 948
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när... 2
Svar
23
· Visningar
1 152
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
597
Senast: Twihard
·
Hundhälsa Jag har, för första gången i mitt liv, blivit med tik. En omplacering, snart fem år gammal, som tidigare bara bott hos sin uppfödare och...
Svar
4
· Visningar
525
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka