Kan räven ha tagit mammas katt?

G

Gisburne

Min mammas ena katt är försvunnen sedan fem dagar tillbaka. Mina föräldrar har letat överallt i hus, bodar, stall, utekoffertar, diken, längs landsvägen, rörsystem under marken, skogen runtomkring tomten, hos grannar m.m. Men ingen kissekatt. Vi börjar fundera på om en räv kan ha tagit honom?! Han är ganska liten och tunn, bara ett och ett halvt år gammal. Vad tror ni? "Brukar" rävar ta katter?

När jag bodde hos mina föräldrar försvann en av mina katter lika spårlöst, henne hittade vi aldrig. Men hon var vildkatt i grunden, så jag tror att hon kan ha vandrat iväg på eget bevåg. Hon hade också kunskapen att klara sig själv, men det har inte mammas katt...

:cry:

jadå det finns stor risk att räven har fått ett gott middagsmål - kanske har den ungar också som behövde mat...
Jag hade en superfin katta som födde ungar ute någonstans, efter en vecka fanns inte varken honan eller hennes ungar någonstans, men en fet räv såg jag. Min teori är att räven lurade på ungarna och hon skulle försvara dem...
Har mist en äldre katt också och det är troligen räven även där. Katter brukar inte bara försvinna spårlöst...

Sorgligt, men en rätt snabb död ändå, tror jag, om det kan vara dig till någon tröst.

De brukar oftast klara sig undan rävarna, men en del katter är ju lite mer nyfikna och "lättlurade" än andra :crazy:

Vi har rävar där jag bor, en del är dessutom är riktigt stora, men alla mina katter ger rävarna stryk med jämna mellanrum :D
Min gammelkatt är iofs jättestor och stark, men även honorna som väger runt 1,5 kg klår räven utan problem :)

Har själv varit väldigt orolig för mina kissar ibland då de varit borta flera dagar, men rätt som det är så har de dykt upp igen, pigga och glada.

Kanske den har tagit sig en liten sommarpromenad :)
Hoppas att ni hittar katten, eller att den kommer hem självmant.

Jag håller tummarna för det :cool:

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter varav en inte trivs tror jag... Från början var det rena inne katter, men efter att jag flyttade till en lägenhet...
Svar
3
· Visningar
1 341
Senast: kazam
·
Övr. Katt På onsdagsmorgonen for vår lilla 10 månader gamla Ludde ut som vanligt, fullt frisk och allt. Kvällen innan var han som vanligt, busade...
Svar
12
· Visningar
3 744
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka