Kan nån hjälpa? Vad e detta för sadel tro? Säljaren sa det var en Double R

Sv: Kan nån hjälpa? Vad e detta för sadel tro? Säljaren sa det var en Double R

Jag vet inte vad en double R är, har aldrig hört talas om det. Sadeln är en skitsadel, sorry!

Vad det än är så ser den väldigt gammal ut... Finns det inga nummer eller namn alls på den?
Vad jag kan se så är Double R sadlarna märkta. De kostar runt 1000-lapp begagnade i USA

Senast ändrad:

Enligt deras hemsida är det kvalitetsbom i deras sadlar. Sadeln på bilden ser ut att ha några år på nacken...jag säger inte att det är kvalitet eller skit. Det måste man se i verkligheten.
Www.doublersaddletrees.com

Jag tycker att den ser lite "plastig" ut och cheyenne rollen (bakvalvet) ser ojämn ut. Det sistnämnda kan vara en designgrej, men är det inte det så ser jag det som ett dåligt tecken. Skulle gärna klämma och dra lite i den IRL - många saker i konstruktionen syns inte tillräckligt bra på bilden för att jag ska vilja säga mer utifrån den.

Jag har inte haft någon kontakt med Double R. Bommarna på hemsidan (bilder på första sidan) ser trevliga ut iaf, men jag har ingen aning om vad de sadlarna går för i Sverige och/eller vad nypriset ligger på (det sistnämnda kan ofta vara en indikation på kvalitén, inte minst vad gäller bommen).

Hej!
Hurvida det är en Double R eller inte kan jag inte svara på men det ser ut att vara en sadel med MÅNGA år på nacken men ändå välbevarad. Skulle nog tilloch med våga på en gissning på minst tidigt 70-tal. Och tror att det bör vara en bra billig sadel.

En vanlig RALIDE pleasure sadel som behöva lite vård.
Passa det hästen och du är njöd med priset......slå till.

Liknande trådar

L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 593
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan Hej! Jag hyr ett hus där det står ett stall, stallet hyrs ut av hyresvärden och jag hjälper till med skötseln av hästarna mot lägre...
Svar
19
· Visningar
5 648
Senast: Glimra
·
Hästmänniskan Hej, nu är det så att jag äntligen efter 10 års längtan ska få skaffa en egen häst. Jag är såklart jätteglad och extremt tacksam för att...
Svar
10
· Visningar
2 314
Senast: Beeboppe
·
Utrustning jag har ett 5 årigt litet halvblodssto som jag söker sadel till med ljus och lykta. vi bor i norra sverige och det finns inte många...
Svar
2
· Visningar
828
Senast: tintii
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama