Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mina kollegor öppnade skåpet på jobbet sådär efter att man inte testat om de nya batterierna man satt i faktiskt funkade (det gjorde de inte )Det där tror jag är lite väl optimistiskt
Har vi Charles-Ingvar här? Eller någon släkting?
Vi har våra pass i ett säkerhetsskåp från Rusta:
Visa bifogad fil 123786
Detta skåp vill nu inte öppna sig. När koden trycks så blinkar bara "proceed" till och inget annat händer. Hur fan ska vi komma åt våra pass?
Jag har mailat Rusta om hjälp eftersom vi saknar instruktioner till skåpet men det står varken artikel- eller serienummer på det någonstans så det verkar vara svårt att få hjälp där. Buke kan ju däremot allt så jag hoppas att ni kan det här med!
De allra flesta låssmeder löser sånt här utan problem. Ofta har de en "huvudnyckel" eller annat. På många skåp med lägre säkerhet finns det dessutom en huvudkod som override:ar alla andra koder.Hur fan ska vi komma åt våra pass?
Jag övervägde att ringa dig direktFinns det något explosivt i det? Om inte, använd en rondell/hälsningar särbon
Edit: Och ja, han är Charles-Ingvars kusin from the dark side
Jag försökte med 0000 men eftersom det verkar blivit något fel i panelen så funkar det inteDe allra flesta låssmeder löser sånt här utan problem. Ofta har de en "huvudnyckel" eller annat. På många skåp med lägre säkerhet finns det dessutom en huvudkod som override:ar alla andra koder.
Oftast är koden inte så svår dock. Typ någon födelsedag? 123456? 00000? osv
Letade just efter den videon!The lock picking lawyer på youtube kanske kan lösa det åt er
Jag övervägde att ringa dig direkt
jag misstänker att anledningen att lägga passen i ett brandsäkert skåp går lite förlorad då!Vill du inte leka med rondell så tyckte han att en slägga bör fungera också
Edit: Han hojtade just: "Ring så spränger vi"
jag misstänker att anledningen att lägga passen i ett brandsäkert skåp går lite förlorad då!
Vi har gjort nya, måste få med de gamla för makulering när vi hämtar ut dem...Worst case scenario så går det väldigt snabbt att fixa pass nu. Tog foto på måndagen och fick passet på onsdagen
Komsi komsi!Vill du inte leka med rondell så tyckte han att en slägga bör fungera också
Edit: Han hojtade just: "Ring så spränger vi"
På dessa skåp så ska man knappa in koden (4 siffror) följt av bokstaven A eller B... det kan inte vara så enkelt ...Har vi Charles-Ingvar här? Eller någon släkting?
Vi har våra pass i ett säkerhetsskåp från Rusta:
Visa bifogad fil 123786
Detta skåp vill nu inte öppna sig. När koden trycks så blinkar bara "proceed" till och inget annat händer. Hur fan ska vi komma åt våra pass?
Jag har mailat Rusta om hjälp eftersom vi saknar instruktioner till skåpet men det står varken artikel- eller serienummer på det någonstans så det verkar vara svårt att få hjälp där. Buke kan ju däremot allt så jag hoppas att ni kan det här med!
Ok, men folk tappar bort sina pass hela tiden tänker jag... det löser dom på annat sättVi har gjort nya, måste få med de gamla för makulering när vi hämtar ut dem...
Ta med skåpet till Polisen och meddela att "de gamla finns här i, varsågoda"?Vi har gjort nya, måste få med de gamla för makulering när vi hämtar ut dem...