kan någon visa en eller flera bilder

Seabaz

Trådstartare
där sadeln ligger där den ska?

Ej bomlöst eller w-sadel. Utan en "vanlig" sadel ;)

titta på den här bilden så ser ni ju vart bogbladet (?) går... HUR ska jag kunna få en sadel att ligga bra på den här ryggen undrar jag då? :crazy:

hmm..kanske är jag lite.. :crazy: men jag måste säga att jag ser inte mycket av bogbladet och hur hästen är byggd när den står sådär och har täcke på... :p inga andra bilder?

jag tänkte man ser ju konturen uppe på ryggen där ju... väldigt svårt att kunna lägga en sadel bakom den och få den att ligga kvar där..

alla säger att "en sadel som passar ska ligga kvar där"...

men vad "ska"? jag vill veta HUR ju!

Nu kan iaf inte jag se vad för sadel som skulle passa en häst enbart på ett kort. Och då speciellt ett när hästen har huvudet i backen+täcke.

Men antar av det du skrivit att sadlarna har en tendens att åka fram på hästen? Ta ut en aukt sadelmakare till att börja med.

Sen kan du köpa en svängd gjord (inte den som har lite smalare partier utan en som är lika bred överallt, men svängd framåt. Och vissa sadlar tex, Dominus dressyrsadel går att bygga om lite i stropparna så att den lättare ligger kvar bakom bogbladet på bukiga hästar. Självklart då av en aukt sadelmakare.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken...
2
Svar
22
· Visningar
789
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
844
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Hej Denna ponny har en schleese dressyr sadel som ligger bra, söker efter en liknande hoppsadel men i en betydligt billigare prisklass...
Svar
0
· Visningar
252
Utrustning Jag har köpt en helt ny sadel som är utprovad av sadelutprovare. Sadeln har visats sig vara för lång för hästen. Sadeln ligger ca 3-5cm...
Svar
3
· Visningar
760
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp