Kan någon snäll själ hjälpa mig?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare linnea 82
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
L

linnea 82

Jag har ett kallblod som är som en nordsvensk i kroppen, stor och kraftig. Han har inte varit körd på väldigt många år men nu var jag hos en gubbe som hjälpte mig och allt gick super verkligen. Han drog timmer och fick sedan dra kärra. Har en rockard hemma vi har tänkt att göra ordning men hur vet jag att den sitter som den ska? Får skacklarna inte gå mot magen alls? Om han står rakt gör dom inte det men när han går nuddar dom. E den för liten då? Behöver all hjälp jag kan få. Vill ju veta att allt sitter som det ska. Vi e sugna både jag och hästen nu. Har lagt tråden i både trav och körningsforumet och hoppas det går bra. Selen är en travsele. Tacksam för all hjälp!

Sv: Kan någon snäll själ hjälpa mig?

ingen som kan ge en hjälpande hand :)

svårt över nätet men tar den i magen så är den för trång, om du har en vanlig travsele kan du försöka höja upp skalmstropparna så du selar lite högre upp...Men det är som sagt avårt att förklara här. Finns det ingen som håller på med trav o krokarna som kan hjälpa dig ?

Det är inte tillåtet att posta samma fråga i två olika forum, så jag låser tråden här.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
14 107
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 834
Samhälle Jag har fått ett problem. Eller fått och fått... Har haft detta problem tidigare! Sommaren 2009 köpte jag och dåvarande pojkvän hus i...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
11 485
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 912
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar