Kan mugg överföras på andra hästar?

R

Rosie82

Ja, så enkel är min fråga.
Det jag menar är att om man släpper i hop en häst som har mugg med hästar som inte har det, kan de andra också få mugg då?

Sv: Kan mugg överföras på andra hästar?

Har också hört att det kan smitta. Sen är ju olika hästar mer eller mindre känsliga för mugg, men leriga hagar kan ju vara en utlösande faktor.

Det är så typiskt att hästen som aldrig haft mugg (haft den i 10 år) får det när den lånas ut...
Men det känns som jag har fått svar på min fråga.
Tack så mycket!

dem får ju mugg och det är lerigt och så och man inte rengör där och tar bort sånt, så det kankse kan smitta, men jag är inte säker:P

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 225
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
371
Senast: animalasia
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
913
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej, Undrar vad ni andra har för erfarenheter av muskelbristningar på hästar? Min har fått en muskelbristning i ett bakben, tyvärr samma...
Svar
5
· Visningar
450
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka