Kan man transportera en rockard på sulkyhållare?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Moja
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 2 056
M

Moja

Hejsan.
Vi ska ta med hästen upp till sommarstugan och har då ett litet gotlandsruss med oss som sällskap.
Vi tänkte ta med oss hennes lilla rockard som är en lätt rockard. Inte sådan bygd på saabaxel, inte heller mopeddäck utan sådana däck som är så tunna som cykeldäck.
Vet någon om det går att få på en rockard på sulkyhållare?
Vi funderar isånnafall på att köpa sulkyhållare till vår hästtransport.
Mvh Moa

Sv: Kan man transportera en rockard på sulkyhållare?

Kan ni inte lägga rockarden på sidan, i spiltan jämte hästen? Om transporten har mellanvägg alltså.
En rockard till en B-ponny (?) brukar inte vara så stor. Man kan inte montera ner rockarden på något vis?

Såg nu att det kanske är så att ni ska ha två hästar med er så då rök mina idéer..

Det borde väl gå med sulkyhållare med en sån liten vagn, ibland har ju travkuskarna flera sulkyer iofs är väl de fjäderlätta. En sån rockard med cykelhjul är oftast jättelätt.

Om man har två hästar i släpet känns det som lite oschysst att ha en vagn tillsammans med de två, blir lite trångt...

Ponnyn är en b-ponny så det är en lätt och rätt så liten vagn.

Ja jag skrev ju:

Såg nu att det kanske är så att ni ska ha två hästar med er så då rök mina idéer..

Min idé gällde om det vart en ponny själv i släpet. Många som tävlar körning enbet med ponny och rockard kör så.
Jag menade förståss i den andra spiltan och inte i samma spilta som hästen.

Jo det blir ju lite svårt med 2 hästar och en vagn ihoptryckta i transporten haha :P
Förstår hur du menade!

Det funkar alldeles utmäkt. Visst får man göra vissa speciallösningar men det går, vi transporterade våran häst, ponny och ponnyns rockard så i 30 mil.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka