Sasse
Trådstartare
Jag har förstått att t.ex. araber är populära inom distansritt, och jag har då tänkt att "små och kvicka" hästar passar för ändamålet. Sedan såg jag här på forumet att även fjordingar tävlas, en ras som för mig, rent generellt då, är motsatsen till arabhästen. Inte speciellt kvicka eller fartfyllda. Så min fråga är kort och gott om det går att tävla med vilken häst som helst, förutsatt att den är rätt... framåt? Eller behöver den inte ens vara det? (Om man inte har någon ambitionsnivå då att tävla högre klasser sas.)
Vad för typ av hästar/hästraser har ni sett på de tävlingar ni varit på?
/Sasse - som är intresserad av att testa distansritt i framtiden, men som inte har några större planer på att köpa en "distanshästras" (som arab). Utan kikar snarare på typ kallblod. Vill kanske mest veta om min dröm att testa distans kan gå i uppfyllelse, även om jag skulle köpa en Shire eller något. Ursäkta mitt något okunniga inlägg!
Vad för typ av hästar/hästraser har ni sett på de tävlingar ni varit på?
/Sasse - som är intresserad av att testa distansritt i framtiden, men som inte har några större planer på att köpa en "distanshästras" (som arab). Utan kikar snarare på typ kallblod. Vill kanske mest veta om min dröm att testa distans kan gå i uppfyllelse, även om jag skulle köpa en Shire eller något. Ursäkta mitt något okunniga inlägg!