kan man tävla B ponny som C ponny?

bsmx

Trådstartare
Hej!
Jag undrar om man kan tävla sin b-ponny som 14-18 åring lokalt, om man anmäler honom i c-ponny klass?
:love: :love:

Sv: kan man tävla B ponny som C ponny?

Nej, det kan du inte... han måste vara mellan 130,1cm- 140,0 hög!

om han är unghäst så går det .
på klubbtävlingar bruakr man ju få göra det, men då är man med i c-ponnyklasserna . jag gjorde så senast idag .

ska du jobba hos Aud?du måste pussa våran plutt då, varje dag.

Om häsetn är en maxad Bponny/egentligen över måttet, är det väl "bara" att ta ut mätmän, och se. Hästen kanske har musklat upp sej nån cm så att den blir Cponny.. :D :p

Han fyller 5 år i dag :banana: har ganska hög manke är i dag 125,5cm
Hur mycket kan han tänkas växa på 3 år när han ska slutmätas, tänk om det skulle gå :D

om han är 5 år så får du ju tävla honom för han är ju ungponny. och ungponnyer får alla tävla även de som är över 18. ( men det får ju inte vara en ryttare på 100 kg på tex. en B-ponny) ;)

Om du har tur kan han nog växa några cm till..
Du får väl se till att göda honom ordentligt ;)

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
888
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
802
Senast: Fiorano
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
529
Senast: Mli
·
Hästmänniskan Vi letar C-ponny till vår dotter och har hittat en intressant 4-åring som är 139 cm, men hur stor är risken att en 4-årig welsh (valack)...
Svar
8
· Visningar
1 369
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka