Kan man strunta i att gå till seketariatet?

M

miisen80

Om jag anmäler mig via TD o betalning o så sköts den vägen o det dessutom står att licenser o intyg ska uppvisas på anmodan ska jag ändå gå till seketariatet? Eller hur funkar det?

/Ny på det här med tävling

Sv: Kan man strunta i att gå till seketariatet?

Det beror på om det är en regional eller lokal tävling. På regional nivå och högre måste du betala veterinäravgift och måste därmed gå till sekretariatet. På lokal tävling måste du inte göra det.

Jag aldrig någonsin varit med om att man inte måste gå till sekreteriatet innan urlastning. Står det att du är startanmäld i samband med anmälningen till tävlingen? Annars måste du gå till sekreteriatet och startanmäla dig. Gå dit i vilket fall som helst.

Vi som brukar sitta i sekretariatet blir glad om du kommer och säger att du är på plats så att vi kan klicka in på datorn att du är på tävlingsplatsen.

Ok, då vet jag. Tack!

Nu har jag lite dålig koll på hur det skiljer sig mellan olika grenar men inom hoppningen så är du automatiskt startanmäld när du anmäler dig till tävlingen.
Antagligen just för att det inte ska bli milslånga köer till sekreteriatet.
Står det dessutom att alla papper ska kunna visas upp vid anmodan så är det bara att lasta ur och börja rida, dom kallar på dig vid ett lämpligt tillfälle om dom vill se papperna.

Håller helt med. För det finns faktiskt de som inte ringer och meddelar att de uteblir..

Håller helt med. För det finns faktiskt de som inte ringer och meddelar att de uteblir..
Ja, det har man ju varit med om! Det är min absoluta "pet peeve" som arrangör, för man väntar och hoppas och letar runt, till ingen nytta. Det hade varit så himla mycket enklare om alla som inte tänker komma kunde ringa, helst dagen innan om de har möjlighet. (De som vet redan då, alltså.)

Men det hjälper ju inte att några meddelar att dom är på plats eller inte.
Ni kan ju inte stryka en ryttare som inte meddelat varken det ena eller det andra och då hjälper det ju inte så mycket att veta vilka som är på plats.
Det viktiga att veta är ju vilka som inte dyker upp och det får jag ju säga att det är för bedrövligt att folk inte kan lyfta luren och tala om att dom inte kommer till start.

Fler som tänkte likadant (sekunden innan) :)

Senast ändrad:

Dyker de inte upp eller hör av sig så följer vi TR och skickar en faktura på 150 kronor per klass de utebivit från. Jag tycker det är jäkligt arrogant att inte ens höra av sig när man inte kommer. De slösar både på arrangören och de andra tävlandes tid.:mad: Vissa har dessutom satt det i system.
Dock är jag rätt snäll om man har en bra orsak till varför man inte kom.:grin:

Nej, du måste visa vaccinationspapper, ryttarlicens, grönt kort och hästens alla papper innan man får lasta ut.

Nu tycker jag att du bör läsa trådstarten innan du svarar!

Om allt är anmält och betalt ,tex genom tdb och det står att alla papper ska visas vid anmodan så behöver du alltså inte gå till sekreteriatet och visa papperna.
Vill dom se licens, grönt kort, vaccintyg eller vad det än är så kommer dom att kalla på dig och be dig visa upp det.
Detta gör arrangörerna för att slippa ha milslånga köer som mest skapar stress hos ryttarna, och massor av jobb för den frivilliga personalen :laugh:

Står det däremot inget speciellt i ryttarmeddelandet så ska man gå och visa upp vaccinationsintyget innan man lastar ut.
(det är inte många arrangörer som vill se några andra papper, knappt vaccintyget :grin:)

Liknande trådar

Gnägg Hjälp! Jag och min tränare planerar att ta med hästen till Tyskland för en veckas träning och har börjat nysta i vad vi behöver göra för...
Svar
16
· Visningar
1 062
Senast: Piaff
·
Juridik & Ekonomi Jag flyger extremt sällan, och vet därför inte riktigt hur jag ska gå tillväga nu när mitt första flyg på flera år blev inställt. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 413
Senast: Acto
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 952
Senast: Farao
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 200
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar