Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Har hört från ett flertal personer att man ska kunna se könet på fostret vid ett visst dygn, stämmer det? Har aldrig hört någon som sagt att de kollat nämligen.. Och på vilket dygn är det man kan se isf?
Skulle tro att det är som på människor. Om fostret ligger "rätt" så kan man ibland se könet. Inte att det alltid är så att vid en viss tid att man se det.
Det krävs ju att det är så utvecklat att könsorganen finns.
Jag skulle kolla könet på mitt stos foster men gjorde det försent, man kan kolla runt dygn 60 tror jag det var, vet förklarade att det var några få dagar då man kunde ultraljuda och se vilket kön det skulle bli.
Jag har aldrig varit med om att man sett vilket kön fostret har vid ultraljud på häst. Jobbat på stuteri med ultraljud sedan 1990. Kommer följa tråden med spänning med "risk" för att lära mig något nytt..
nja, jo det är väll kanske för att det är få som vet om att man (om man nu kan det) kan se könet på dem.... men jo en erkänd duktig veterinär här där jag bor sa att man minsann kunde se könet vid ett visst dygn.. det borde man kunna rent logiskt väll?
Det låter ju väldigt konstigt att man skulle kunna se könet vid dygn 60-70, eftersom fostret då är pyttelitet. Och varför just under några få dagar - försvinner könet sen eller? Det hade varit med trovärdigt om man kunde se könet vid dygn 200 eller nåt... För även om man kan se könet tidigare så är ju inte handjurets kön utvecklat förrän i den senare hälften av dräktigheten. Alla är ju hondjur från början.
Hundavel & Ras "Meet our three adorable Shepsky pups, 2Girls 1 Boy, ready to find their forever homes! These fun-loving, energetic bundles of joy are...
Hästhantering Jag tycker att den här tråden (och en motsvarande grupp på FB) är otroligt intressanta och jag tänker mycket på sånt här när jag tränar...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.