Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Klart att man kan rida western på islänning, man kan rida western på alla slags hästar, jag exempelvis rider på en nordis/ardenner blandning och det går alldeles utmärkt
Ja självklart kan man det. Jag har en kompis som tävlade sin islandshäst med placeringar (vi pratar inte VM nu)
Alla hästar kan tränas i western och han ha nytta av det som dom lär sej innom westernridningen. Men om du har väldigt höga mål med din ridning kanske du ska välja en annan ras.
För ridning har den väl det mesta emot sej. Det är ju en utpräglad körhäst och är avlad till en exteriör för det ändamålet, oftast stor, seg och klumpig. Har aldrig sett några framgångar i westernridning av en Tinker, faktiskt, inte av en islandsponny heller för den delen! Sorry, men verkligheten är ju sån även om man önskar att den vore annorlunda.
Nej nej det går alldeles utmärkt att rida western på en tinker!! (faktiskt) jag red nämligen på en ranch där de hade en tinker och han var trots sin storlek och klumpighet som du uttrycker det en väldigt känslig häst som lyssnade bra till alla kommandon.
och nu för den delen rider jag western på en ardenner/nordsvensk (oxå utpräglade arbetshästar) som väger runt 950kg och han är oxå en perfekt westernhäst
Undrar bara vilken delstat den ranchen låg i ? Texas?
Ja, det är klart en trailbana lär ju en Tinker ta sej igenom, eller om man man tillbringar sin tid i pleasureträsket!
Jag har allt annat än en utpräglad westernras och både jag och kompisen med islandshäst har slagit duktiga ekipage av rasen aq/ap i annat än pleasure.......
Men jag förstår vad du menar med pleasureträsket: låg, långsam och avtrubbad (eller?)
Både islandshästar och andra raser kan faktiskt hävda sej i andra grenar!
Hundavel & Ras Oftast e dom så fokuserade på att springa just då men de händer med framförallt unghundar som fortfarande lär sej att dom försöker dra...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.