kan man kastrera en råtta?

P

prince77

Har tänkt tanken men trodde inte man gjorde det?
vad kostar det isåfall?

Sv: kan man kastrera en råtta?

Kan kan man, men jag tror inte det är så vanligt.

Vad det kostar har jag inte en aning om, men jag gissar på att det ligger på en 2-300:-

Nja.. antar att dom gör som på katter? snittar upp å bara tar ut dom. Sövningsmedlet brukar väl vara det som kostar? :confused:

men som sagt, jag har inte en aning.

Är väl vanligast om man har dominanta hanar som bara kan bo med honor eller så antar jag. Riskfyllt iom sövningen och deras storlek så det är iaf inget jag skulle göra hur som helst.

Kostnad varierar nog en aning, här (eller ja, i Falun) kostar själva besöket för en råtta 440 kr, sen tillkommer ju sövning, ev medicinering efteråt och så, skulle tro att det även kostar att få det utfört eller hur man säger...

Liknande trådar

Hemmet Vi har blivit ofrivilliga hyresvärdar åt ett gäng råttor som huserar i väggarna. Vi hörde dem redan förra vintern, men då hade jag inte...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
2 707
Senast: vilde
·
Hundhälsa Jag har funderingar om jag ska kastrera min 2-åriga storpudel. Jag är fullt medveten om att kastrering inte nödvändigtvis är en lösning...
2
Svar
22
· Visningar
1 914
Senast: hastflicka
·
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
641
Hästmänniskan Ni som jobbar med djur, eller relaterat till djur. Vad jobbar ni med och hur gick ni till väga för att nå yrkesrollen? Är intresserad...
Svar
0
· Visningar
177
Senast: Lucifer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Valet i USA
  • Secret Santa 2024

Hund, Katt, Andra Djur