kan man ha tvättmaskin/torktumlaren i köket?

Comfort

Trådstartare
Ja, kan man det? :confused:
på grund av kass planlösning i huset är alternativet att ha dem i en äcklig källare full med både det ena och det andra.. :crazy: (SPINDLAR!!)

köket är rätt avlångt och man kommer inte att vara i den delen av köket när man lagar mat och äter osv, så de kommer inte ivägen. Sen borde man väl kunna fixa nån slags drapering eller jalusi om man vil dölja dem?
Hur djup är en tvättmakin, så den inte sticker utanför bänkskivan (60 cm)?

Fördelar/nackdelar?

Sv: kan man ha tvättmaskin/torktumlaren i köket?

Det borde vara "standarddjup" på dem. Göm dem under en bänkskiva och ha skjutdörrar eller ett draperi framför. Borde fungera fint. :)

Ja du kan ha dom i köket.
I förrförra huset jag bodde så var tvättmaskinen i köket.

Jag ser mest fördelar i det då man slipper gå ner till källaren med tvätten och det är lättare och snabbare att slänga ihop en tvätt medans man ändå lagar mat t ex.

Ditt "problem" blir ju isf, var ska tvätten hänga och torka - är det lång sträcka att bära tvätten - blir det kanske otympligt?

När jag var och hälsade på i England för ett tag sedan, så hade de jag besökte tvättmaskinen i köket.

:p I och för sig är de speciella där, med heltäckningsmatta på toaletten förutom i duschkabinen.

Ja, kan man det? :confused:
<klipp>
Fördelar/nackdelar?
Visst kan man, så har man det t.ex. i väldigt många brittiska hem - av någon anledning. Själv ser jag mest nackdelar med det. Först och främst brukar man vara rädd om det förvaringsutrymme som finns i de flesta kök, så att upplåta utrymme till tvättmaskin och torktumlare blir förmodligen på bekostnad av utrymme för kastruller och hushållsmaskiner om man inte har ett väldigt stort kök. En annan (för mig) viktig bit är att både tvättmaskiner och torktumlare låter ganska mycket. Köket är ett centralt och flitigt använt rum i de flesta hem, och där vill jag absolut inte ha fler brötande maskiner än nödvändigt. Dessutom tycker jag att det är praktiskt att ha möjlighet att hängtorka tvätt i anslutning till tvättmaskinen. För mig talar det mesta emot att ha tvätt o tork i köket, om det finns något annat alternativ.
Kan man inte göra iordning källaren då? Spindlar finns i alla hus, i synnerhet i källare som inte används... och om ingen någonsin har målat och fräschat upp så är det klart att det kan vara ogästvänligt. Men det borde väl gå att ändra på?

Visst kan man ha det, men jag ser mest nackdelar. Det pekar på att problemet med planlösningen inte ingår i eventuell rustning, och jag tror inte man blir nöjd i slutänden. Inredning handlar för mig om mera än snygga grejjor - det skall vara funktionellt och inte minst smart gjort också.

Är det fuktigt i källaren så kan det vara läge att se över den och inte minst saker som dränering etc. Trots allt påverkar det huset i stort.

Är det fuktigt i källaren så kan det vara läge att se över den och inte minst saker som dränering etc. Trots allt påverkar det huset i stort.
Precis, och i lindriga fall kommer man väldigt långt bara genom att skapa luftgenomströmning med en tyst och energisnål utsugsfläkt för en femhundring.:idea:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka