Kan man ha mer otur än jag?

Scilla

Trådstartare
Jag blir galen... (man kan säkert ha mer otur men just nu känns det inte som det iaf)

Ring dv för att de ska komma ut och plocka bort stygnen på min häst som är opererad. Jag gillar alla veterinärer på den stationen utom en och han har varit sjukskriven väldigt länge nu och skulle tydligen inte komma tillbaka..

GIVETVIS kommer denna veterinär ut. Denna veterinär höll på att förutsaka så att just denna häst höll på att dö som fölungen då veterinären inte "orkade" komma på sin jour för han var tvungen att sova! han kom 9 timmar senare...

Hade jag vetat att HAN var i tjänst så hade jag sagt att han inte får komma ut.

Men iaf jag tänker ilsket att ta bort några stygn kan vilket stolskott som helst göra... :crazy:
Tror ni han klarade av denna uppgift?
Han fifflar och plockar med stygen länge och ta av och på sina glasögon för han kan inte se dem.. medans han muttrar att han börjar bli för gammal för detta... Och vad händer? plötsligt har han stuckit hål på ena op-såret så det börjar blöda och där är han och rotar i såret utan att tvätta händer eller nått... Jag försöker stoppa honom och han reser sig och kommer in och sprutar penecilin salva på och sedan säger han att jag ska lägga ett jodopaxomslag... Hur tänker han? vad gör salvan för nytta om jag ska lägga på ett jodopaxomslag?
Inte nog med detta på det ena såret får han inte bort stygnet och jag ser att det sticker ut en tråd men han säger att det bara är blod...

Ska ringa stationen imorgon igen och säga åt dem att skicka annan veterinär kostnadsfritt som kan komma och städa upp efter honom.

Nu kommer han säkert att få någon infektion i såret som säkert bara för att det är jag kommer infektionen att gå rätt in i leden.

Sv: Kan man ha mer otur än jag?

Varför plockade du inte stygnen själv? det är jättelätt o så får man det gjort som man själv vill

För att jag inte vågade göra det själv av ovanstående anledning.

Har plockat stygn på mig själv men då har man ju stenkoll på läget. Sedan ville jag dessutom att veterinären skulle bedömma läkningen efter operationen. Han har varit lite gallig i ena benet efter op.

Det där borde du kunna få ut nån annan vet från samma klinik på ganska fort om du ringer och förklarar läget. Och inte ska du behöva betala heller om det är så att han har gjort fel :mad:

Hu då!

Men var inte såret läkt? Om veterinären kunde vara inne i såret och rota låter det som om stygnen borde ha suttit ett tag till.

Det var helt läkt men blindstyret vände saxen åt fel håll, det var en sådan sax som är svängd utåt dvs man ska hålla den svängda delen utåt. Men han körde in den delen mot själva stygnet där det givetvis är lite mer ömtåligt.

Nu har jag iaf ringt dv och de kommer ut igen på måndag kostnadsfritt.

Jag vet att de är vana vid klagomål på denna veterinär så de lät väldigt förstående på tfn iaf. Måtte han pensionera sig snart...

En kommentar han kläckte ur sig när han skrev ut fakturan och det ringde på hans jourtfn.. äsch de kan vänta för är det akut så är det ändå försent nu... :eek:
Ja tydligen så resonerade han när min häst höll på att dö...

En kommentar han kläckte ur sig när han skrev ut fakturan och det ringde på hans jourtfn.. äsch de kan vänta för är det akut så är det ändå försent nu... :eek:
Ja tydligen så resonerade han när min häst höll på att dö...
Shit vilken trevlig typ :eek:
Vad va det för operation förresten?

Kan man inte göra någåt åt såna vetrinärer? typ..pricka eller nåt :o

Liknande trådar

Hundhälsa Med min förra hund var jag ofta hos veterinären pga oturshund, så jag har liksom koll på hur det brukar gå till. Mina nuvarande hundar...
Svar
19
· Visningar
2 401
Senast: McFlurry
·
Hästhantering Köpte en ny häst i veckan (unghäst). Den är inte jättehanterad men snäll. Kan lyfta hovarna utan problem osv. Den går på bete med mina...
2
Svar
23
· Visningar
4 210
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa Så kortfattat som det är möjligt: Tiken fick livmodersinflammation. Livmodern hade varit sluten men började till sist blöda. Den vägde...
2
Svar
23
· Visningar
5 813
Senast: Viva
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 865
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka