W
Wishful
Alltså, skulle inte helt totalt villa övergå till lösdrift, dels pga att man inte säkert vet att det fungerar med de hästar man har, dels för att det kan behövas boxar om någon blir sjuk, eller om man själ blir sjuk osv osv, men jag skulle inte villa skippa lösdrift heller. Nu undrar jag, kan man ha en hall, med två st utebox dörrar, breda givetvis, som går rakt ut till hagen, och i mitten av denna hall en upphissbar (hur funkkar det??) mellanväg (typ av galler bara)..? Så då man vill använda det som lösdrift har man mellanväggen upphissad i taket och båda uteboxdörrarna helt öppna, och då man vill ta in dem till natten (så att båda får vara ifred från varandra) hissar man ner mellanväggen och sätter in varsin häst på varsin sida och stänger nedre dörrarna. Funkkar detta? Och kan man ha som en vanlig torvbädd där inne som man mockar som en vanlig box (eller två) alla dagar? Det är säkert bra att laga ordentlig ventilation även om luckorna/dörrarna alltid ör öppna eller? (min bronkit häst alltså är det frågan om). Förstod någon nånting och vad tror ni?