Kan katter "skenlöpa" ?

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare lisa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 3 574
L

lisa

Jag har en fundering så här i löptider... Hur mycket brukar steriliserade honor reagera på att det är mars? Kan de rentav fortsätta att "skenlöpa"?

Min tant har varit steriliserad i över 13 år, men nog märks det att hon är skvatt galen (lite mer än vanligt ;) ) såhär års.

Hon höll aldrig på att kissa överallt eller nåt sånt när hon var "ung" heller (hon var utekatt då så om hon skrek fick hon väl bara gå ut... :devil: ) utan det som märktes var snarare att hon blev lite tossig => :bump: :bump: :bump:
och det tycker jag hon är varje år från februari till maj ungefär :crazy:

Förändras era honor i mars??

Sv: Kan katter "skenlöpa" ?

Det är vanligt att katter fortsätter att bli lite påverkade av våren, trots att de inte längre är fertila. Om de löper är det dock något som gått fel, ofta slarvigt utförd kastrering. Min gamle hane som varit kastrerad i fem år parar fortfarande, och tycker att lilla Maja som snart är könsmogen luktar jättegott :D

Sv: Kan katter "skenlöpa" ?

Vad säger lilla Maja :o

Ok, i tants fall är det nog snarare vårkänslor i största allmänhet. Iofs, vem blir inte lite vild och galen på våren? :D

Jag har inte direkt problem med att hon skriker eller så, det är mer att hon plötsligt verkar vara 10 (eller 15??) år yngre. Hon kan flänga runt i timmat med en leksak som hon annars mest fnyser åt, ligga och rulla sig så hon håller på att krypa ut skinnet och sånt...

Nu har vi ÄNTLIGEN fått vår inglasade balkong (som blåste sönder i stormen) lagad, så hon kan sitta där ute och spionera om dagarna. Det är jättespännande att titta på tågen som åker förbi och har man tur kan det gå förbi någon med en hund som man kan skratta åt... :cool:

Liknande trådar

Övr. Katt Finns en annan tråd med bättre bakgrund. Men i korthet har jag hastigt fått ta hem en tidigare förvildad katt som bott ute. Katten... 2
Svar
24
· Visningar
4 611
Senast: Alexandra_W
·
Övr. Katt Nu behöver jag lite hjälp! Jag och sambon har tre katter som fungerar bra ihop! Två äldre, en hane och en hona på elva år. Samt en hane...
Svar
1
· Visningar
1 004
Senast: Elisha
·
Övr. Katt Har fått lite huvudbry då min 2 åriga kisse (en hona) Kissade inne i helgen... Hon har gjort det innan med, med då under löp med nu är...
Svar
8
· Visningar
1 240
Senast: bengeten
·
Katthälsa Jag har stora problem med min hon katt. Hon föddes ensam utan syskon, inga döda kattungar föddes utan bara hon. Hon är korsning...
Svar
17
· Visningar
3 093

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka