Kan katter ha damp??

ÅDI

Trådstartare
Jag är lycklig?? ägare till ett sött litet kattskrälle som saboterar sin omgivning totalt. Han är iof en mycket effektiv musfångare som stolt kommer hem med diverse möss, rättor, ormar, ödlor, fåglar och dylikt men i övrigt är han en katastrof!
*Han snor och äter upp allt som inte är väggfast, brukar få leta upp limpor och liknande, som ligger på diskbänken för att tina, halvätet under soffan.
*Han har bitit sönder 3 mobilladdare som suttit i väggen, man tycker ju det borde kittla i tänderna åtminstone :crazy:
*Han river ner allt från fönster och hyllor.
* Om han har lust använder han sin låda annars föredrar han sängar och garderober.
*Han hoppar upp i knät på alla gäster och när dom klappar honom börjar han omedelbart bita och klösa dom, inte hårt och han spinner samtidigt så han är inte ilsken på riktigt utan kan ibland förvandlas till värdens mysigaste.
Överhuvudtaget har jag nog aldrig sett katten sitta still, han är överallt HELA TIDEN!! Springer omkring ute och varvar mellan att hoppa mellan träden och jaga min stackars hund.
Jag trodde detta skulle gå över med tiden men nu är han en 3 är gammal herre som blev kastrerad som ung. Vad gör man???

Sv: Kan katter ha damp??

Det har jag gjort men dom hade inga bra tips, iof tyckte dom att det var en väldigt fint musklad katt som verkade aktiv :D
Jag tänkte att det kanske fanns några "husmorsknep" för iallafall något av hans ofog, det måste väl finns någon mer på buke som har en monsterkatt?

Sv: Kan katter ha damp??

haha, ja veterinärer alltså :D
kan du inte köpa en sån där spray i djuraffären då? Sån där som luktar pyton? Dom fungerar bra till katter också. Om han har tråkigt kan du ju kanske köpa en sån där aktiveringsboll, en sån som man har till hundar och hästar. Som man stoppar godis i, dom finns ju i olika storlekar, en i chihuahua-size borde ju funka bra till en katt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka